شناسهٔ خبر: 38401926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

کنسول پلی‌استیشن ۴ هفت ساله شد

سعید حلاجیان

صاحب‌خبر -

درست هفت سال پیش در  تاریخ  ۲۰ فوریه‌ی ۲۰۱۳ شرکت سونی در جریان رویداد PlayStation Meeting به تمام شایعات پیرامون کنسول جدید خود پایان داد و رسما از کنسول پلی‌استیشن ۴ رونمایی کرد.

زمان به سرعت می گذرد، درست هفت سال پیش در چنین روزهایی شاهد معرفی کنسول نسل هشتمی سونی با نام پلی‌استیشن ۴ بودیم. فارغ از هر موضوع دیگری، به جرات می‌توان گفت کنسول پلی‌استیشن ۴ یک تحول عظیم در رویکرد سونی در صنعت بازی‌های ویدئویی بود. این شرکت از اشتباهات خود در نسل هفتم و مشکلات کنسول پلی‌استیشن ۳ درس‌های زیادی آموخت و به جرات می‌توان گفت سونی با کنسول پلی‌اسیتیشن ۴ در نسل هشتم امتحان خود را به خوبی پس داده و باعث شد تا از همین حالا بسیاری از بازی‌بازان مشتاقانه منتظر معرفی کنسول پلی‌استیشن ۵ و آغاز نسل نهم باشند. شاید از نگاه بسیاری، بازی‌های انحصاری دلیل مهمی برای خرید کنسول‌ها نباشند اما هر دو شرکت سونی و مایکروسافت در نسل هشتم و به خصوص از اواسط نسل، تمام تلاش خود را بر این موضوع گذاشته‌اند تا با ساخت و عرضه‌ی بازی‌های انحصاری به پشتیانی از پلتفرم‌های خود ادامه داده و حتی کاربران بیشتری را به خود جذب کنند؛ رقابتی که به نظر می‌رسد از هم اکنون برنده‌ی آن مشخص باشد.

در هر صورت اگرچه سال ۲۰۲۰ با اخبار خوبی آغاز نشد و شاهد لغو رویدادهای مهم و تاخیر در انتشار بازی‌های جدید و مورد انتظار بوده‌ایم، اما امیدواریم که در ادامه‌ی مسیر اتفاقات بهتری رقم بخورد، سکوت شرکت سونی در رابطه با این موضوع به زودی شکسته شود و در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ شاهد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن ۵ و جزئیات بیشتری از این پلتفرم باشیم.

نظر شما