شناسهٔ خبر: 38401525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: بیمه بیکاری حمایت اجتماعی از بیکاری غیر ارادی است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به برگزاری کارگاه هم اندیشی و آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری که با حضور کارشناسان بیمه بیکاری و بازرسان ادارات کار استان در سنندج برگزار شد از پرداخت بیمه بیکاری به عنوان حمایت اجتماعی دولت از بیکاران نام برد و گفت: ‌البته افرادی که بصورت غیر ارادی بیکار شده اند مشمول این حمایت ها می شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، برهان صلواتی با اشاره به اهداف این کارگاه آموزشی اظهار کرد: هماهنگی در بررسی پرونده های بیکاری کارگران و تسهیل و تسریع در روند بررسی شرایط بیمه بیکاری برای مشمولان، ایجاد وحدت رویه در فرآیند پرداخت مقرری بگیران بیمه بیکاری و حل مشکلات واحدهای کارگری به منظور حفظ اشتغال کارگران، از جمله اهداف این کارگاه آموزشی است.
صلواتی افزود: با ارایه آموزش های لازم و افزایش مهارت های مقرری بگیران بیمه بیکاری و تربیت نیروی کار ماهر، می توان زمینه اشتغال پایدار آنان را فراهم کرد.
وی همچنین بر اجرای صحیح ماده 2 قانون بیمه بیکاری در کمیته های دو نفره و انجام بررسی های دقیق تر در جهت عدم تضیع حق بیمه شده و جلوگیری از سو استفاده افراد تاکید کرد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان گفت: طبق قانون، مقرری بگیران باید در زمان بهره مندی از مقرری بیمه بیکاری، همکاری لازم با مراکز آموزش فنی و حرفه ای به منظور بهره مندی رایگان از آموزش های مهارتی و ارتقاء مهارت های شغلی خود داشته باشند.

نظر شما