شناسهٔ خبر: 38401072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درخواست «مقتدی صدر» برای برگزاری تظاهرات در صورت عدم رای اعتماد پارلمان به کابینه عراق

رهبر جریان صدر عراق از برگزاری تظاهرات میلیونی و اعتصاب در اطراف منطقه سبز بغداد در صورت عدم رای اعتماد به کابینه دولت در جلسه روز دوشنبه پارلمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سومریه نیوز، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق امروز -شنبه- در پیای توئیتری خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد در صورت عدم ارائه رای اعتماد پارلمان به کابینه پیشنهادی دولت شد. 

وی در این پیام عنوان کرد: «ما به عنوان یکی از افراد ملت مظلوم عراق منتظر برگزاری جلسه پارلمان برای دادن رای اعتماد به کابینه وزارتی غیر سهمیه‌ای هستیم. باید نخستین ماموریت این پارلمان تعیین زمان و فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف باشد.»

صدر در ادامه افزود: «اگر جلسه رای اعتماد طی این هفته برگزار نشود و یا برگزار شود و به یک کابینه سالم و شفاف که با انتظارات مردم هم‌سو باشد، رای ندهد، از مردم می‌خواهم که برای برگزاری تظاهرات میلیونی و سپس تحصن در مقابل منطقه سبز بغداد حاضر شوند.» 

«محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مکلف عراق، چهارشنبه گذشته خواستار تشکیل جلسه پارلمان طی هفته پیش روز دوشنبه شد و «حسن الکعبی»، برگزاری این جلسه روز دوشنبه را الزام‌آور خواند.  

 

نظر شما