شناسهٔ خبر: 38400863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده حماس در لبنان: از حق بازگشت آوارگان چشم‌پوشی نخواهیم کرد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که طرح آمریکایی «معامله قرن» اصول مسئله فلسطین به ویژه قدس، حق بازگشت آوارگان و مقاومت را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با اشاره به اینکه طرح معامله قرن اصول مسئله فلسطین از جمله قدس، سرزمین، حق بازگشت آوارگان و مقاومت را هدف قرار داده، بر پایبندی به اصول ملت فلسطین تأکید کرد.

عبدالهادی افزود که قدس متعلق به فلسطینیان و پایتخت دولت فلسطین است و سرزمین فلسطین از رود تا دریا و از الناقوره تا ام الرشراش متعلق به این ملت است و ما نمی‌پذیریم که رژیم اشغالگر حتی در ذره‌ای از خاک سرزمین ما باقی بماند و هرگز این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و حق بازگشت نیز حق مقدسی است که از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

وی افزود که مقاومت تنها راه آزادی است و سلاح ما، جان ماست و از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، نماینده حماس در لبنان همچنین بر پایبندی به حق بازگشت آوارگان و اجتناب از هر گونه اقدامی که خدشه‌ای به آن وارد می‌کند از جمله توافقنامه اوسلو، هماهنگی امنیتی و غیره تأکید کرد.

وی افزود که وحدت ملی بر اساس این اصول، موثرترین راه برای مقابله با معامله قرن است.

عبدالهادی خواستار توافق درباره استراتژی ملی بر اساس مقاومت مسلحانه شد و ملت فلسطین را به اقدامات موثر در تمامی صحنه‌ها فراخواند و از آن‌ها خواست تا نوک پیکان مقابله با معامله قرن باشند.

او همچنین امت عربی و اسلامی را به حمایت از ملت فلسطین جهت مقابله با معامله قرن دعوت کرد و گفت: ملت مجاهدی که طرح‌های قبلی را ناکام گذاشته‌اند، ان شاء‌الله این معامله خبیث را ناکام خواهند گذاشت و رژیم غاصب را از سرزمین خود بیرون خواهند کرد و آوارگان فلسطینی به سرزمین خود بازگشته و در مسجدالاقصی نماز اقامه خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

نظر شما