شناسهٔ خبر: 38400680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونگی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

چگونگی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

محسن فرامرزی

پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه هایی که شمارش آرا به پایان رسیده است، مشخص شد که در برخی حوزه ها انتخابات‌ به دور دوم کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تا لحظه انتشار این گزارش، انتخابات در حوزه دهلران، میانه، لنجان، بیجار و سمیرم به دور دوم رفت و به احتمال زیاد  انتخابات در تعدادی حوزه دیگر هم به دور دوم خواهد رفت و در تاریخ ۲۹فروردین ۱۳۹۹ دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

در حوزه هایی که داوطلبین حداقل بیست درصد آرای صحیح حوزه انتخابیه را کسب نکنند، انتخابات به مرحله دوم خواهد رفت و به ازای هر کرسی، دو داوطلب با یکدیگر رقابت خواهند کرد یعنی اگر در حوزه ای، دو کرسی وجود داشته باشد و هیچ داوطلبی بیست درصد آرا را کسب نکرده باشد، چهار داوطلبی که بیشترین آرا را کسب کرده باشند، در مرحله دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در این مرحله هر داوطلبی که آرای بیشتری کسب کند راهی بهارستان خواهد شد و در این مرحله دیگر  شرط  کف رای وجود نخواهد داشت.

انتخاب کنندگان نیز اگر در مرحله اول هم رای نداده باشند، در  مرحله دوم می توانند رای دهند اما افرادی که در مرحله اول در یک حوزه رای داده اند، در مرحله دوم هم باید در همان حوزه رای دهند. مدارک لازم برای رای دادن در مرحله دوم همان مدارک مورد نیاز در مرحله اول است.

انتهای پیام

نظر شما