شناسهٔ خبر: 38398747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون اداره‌کل اوقاف هرمزگان :

اجرای طرح مودت در امامزاده شاه عبدالقهار بندرعباس

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه هرمزگان از اجرای طرح مودت در بقعه متبرکه امامزاده شاه عبدالقهار بندرعباس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار کرد: بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس یکی از بقاع مورد اعتقاد و وثوق و اعتماد مردم شهرستان است و زائران از شهرستان‌های مجاور نیز به‌ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا به این بقعه مراجعه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان این بقعه قدیمی بوده و جوابگوی حضور زائران و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در آن نیست، اداره‌کل اوقاف هرمزگان بنا بر رسالت و وظیفه‌اش، نسبت به بازسازی آن اقدام کرده که پس از تأیید نقشه‌های جامع بقعه توسط سازمان اوقاف کشور و هیئت‌ امنای بقعه، کار پی‌ریزی، جانمایی و فونداسیون آن انجام شد.

آزادی تصریح کرد: شبستان یا ساختمانی که مقرر شده در بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس ترمیم شود به متراژ ۸۰۰ مترمربع و با رعایت تمام اصول مهندسی است. در بازدیدی که با حضور مدیرکل اوقاف هرمزگان از این بقعه داشتیم، فونداسیون این سازه کامل بود و مقرر شد تا قبل از اتمام سال جاری، اسکلت، شناژ و پل‌های تیر پلی که قرار است زده شود، توسط هیئت‌امنای بقعه با مشارکت اداره‌کل اوقاف هرمزگان، شهرداری بندرعباس، خیرین و مردم در قالب طرح مودت انجام شود.

معاون اداره‌کل اوقاف هرمزگان گفت: هزینه‌هایی که تاکنون در بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس انجام‌ شده بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار، یک میلیارد و صد میلیون ریال آن از محل منابع و کمک‌های اداره‌کل اوقاف هرمزگان و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن نیز از محل کمک‌های خیران، مردم و برخی نهادها مانند شهرداری بندرعباس بوده است.

آزادی با اشاره به اینکه سازوکاری که سازمان اوقاف برای بقاع متبرکه کم‌درآمد دارد طرح مودت است، گفت: در قالب این طرح، اداره اوقاف محل و هیئت‌امنای بقاع، تبلیغ و اعلام نیازمندی‌های بقعه را مشخص و اعلام می‌کنند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی دلدادگان بقاع متبرکه از مردم، خیران، زوار و نهادهای مرتبط فرهنگی که این امکان برایشان وجود دارد در منابعشان سرفصلی را به این بقاع اختصاص دهند، جمع‌آوری می‌شود. کمک‌های جمع‌آوری‌شده نیز در سامانه ثبت و قابل رسد و ره‌گیری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس نیز بقعه‌ای کم‌درآمد است و نذورات آن جوابگوی هزینه‌های جاری و عمرانی‌اش نیست، طرح مودت، این زمینه را آماده کرده که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم برای بازسازی این بقعه متبرکه جمع‌آوری شود. کمک‌ها نیز محدود به کمک نقدی نیست، برای مثال اگر کسی تخصصی دارد و می‌تواند در حوزه‌های عمرانی کاری انجام دهد، از این امر استقبال می‌شود

 

نظر شما