شناسهٔ خبر: 38398494 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

ملت ایران ثابت کرده مدافع انقلاب، نظام و رهبری است

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ملت شریف ایران تاکنون ثابت کرده است مدافع انقلاب، نظام و رهبری بوده و از این به بعد نیز در همه صحنه ها این گونه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه  قم بود که در مصلای قدس شهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد،‌در سخنانی  با بیان این که خدا متعال قدرت درک، فهم و شناخت در انتخاب راه درست را در وجود انسان نهادینه کرده است، گفت: همین مسئله فرق مهم بین انسان و ملائک است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که انسان برای انتخاب درست از غیر درست مجبور نیست، بلکه  مخیر است، اظهار داشت: خدا در وجود همه موجودات هدایتی را تزریق  و با نظم خاصی آفریده که اگر این نظم نباشد، شاهد وقایع بسیار خطرناکی در این عالم خواهیم بود و همین مسئله مشکلاتی را برای عالم خلقت ایجاد خواهد کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: انسان که گل سر سبد موجودات عالم است، آن هم هدایت شده است. فطرت انسان به گونه ای خلق شده  که راه درست را انتخاب کند. نقطه قابل توجه این است اگر در نظمی که در آفریده های کره خاکی  نهادینه شده، شاهد نفوذ و دست کاری بشر باشیم، قطعا شاهد مشکلاتی در کره خاکی خواهیم بود و در همین رابطه بحث فطرت قرار دارد.

وی بیان داشت: اما این انسان دارای قدرت فهم، تصمیم گیری و تشخیص و انتخاب است و این قدرتی است که خدا به سایر موجودات عنایت نکرده  و این مسئله اختیاری  او می تواند اختیار درست نکند و در جهل و ناصواب بماند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: انتخاب صحیح، ارزش انسان را دو چندان خواهد کرد و در همین رابطه  انسان می تواند با انتخاب « نه» به بسیاری از مسائل ارزش خود را اثبات کند و این مسئله تنها با فهم و درک و تشخیص درست از وقایع و زمانه امکان پذیر است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: در این راه و در انتخاب کلمه« نه» به انتخاب ها لازم است مواظب شیاطین بود تا در دام شیاطین قرار نگیریم و انتخاب نادرست نکنیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر انسان در دام شیاطین انس و جن بیفتد گویا خود را عبد او قرار داده است؛ باید مواظب فضای مجازی و دولت های استکباری بود، چرا که هدف آنها انتخاب نادرست و «بله» گفتن به کسانی است که از سوی آنها انتخاب و معرفی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: برای به دام نیفتادن در دامن شیطان، باید همواره مطیع و پیرو رهبری بود و در این ۴۰ سال این گونه بوده و از این به بعد حتی در این انتخابات هم همین طور خواهد بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: ملت شریف ایران تاکنون ثابت کرده است مدافع انقلاب، نظام و رهبری بوده و از این به بعد در همه صحنه ها هم این گونه خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

نظر شما