شناسهٔ خبر: 38398166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌اقتصاد | لینک خبر

هوش مصنوعی و شناسایی خطرات زمین

هوش مصنوعی 11 سیارک "بالقوه خطرناک" را که ناسا از دست داد، مشاهده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد سیارکی که به زمین برخورد می کند یکی از بزرگترین تهدیدات بشریت است و این امر ضروری است که تشخیص سیارک یک کار مهم برای آژانس های فضایی دولت در سراسر جهان باشد. محققان هلند با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته ، چندین “اشیاء خطرناک بالقوه” را کشف كردند كه مورد توجه انسان قرار نگرفتند.

این تحقیق ، که در Astronomy & Astrophysics منتشر شده است ، به اشیاء فضایی به قطر بیش از ۱۰۰ متر که احتمالاً در ۴٫۷ میلیون مایل زمین قرار دارند ، پرداخته است. هوش مصنوعی ۱۰ هزار سال شبیه سازی را به آینده برد و ۱۱ سیارک را کشف کرد که در لیست اشیاء “خطرناک خطرناک” در نزدیکی ناسا نیستند.

محققان در چکیده این تحقیق نوشتند: “نتایج حاصل از تحقیق، با نام شناسایی کننده شیء خطرناک (HOI) ، بر اساس یک مجموعه مصنوعی از ضربه های شناخته شده که با پرتاب اشیاء از سطح زمین و یکپارچه سازی آنها در زمان ایجاد شده اند ، آموزش داده شده است.” . “HOI قادر به شناسایی ۹۵٫۲۵ % از تاثیر گذارهای شناخته شده شبیه سازی شده در آزمایش را به عنوان ضربان احتمالی وجود داشت. علاوه بر این ، HOI قادر بود بدون اینکه آموزش ببیند %۹۹٫۹۹ از اشیاء خطرناک بالقوه شناسایی شده توسط ناسا را شناسایی کند . ”

در اکتبر گذشته ، تیمی از اخترشناسان به سرپرستی دانیل دی اورازیو ، همکار دی استفانو ، در مورد شعله ای که در داده های کپلر جمع آوری شده در سال ۲۰۱۱ پیدا کرده بودند ، گزارش کردند. آنها پیش بینی کرده اند که شعله ور دیگری در آوریل آینده رخ می دهد و زمان برنامه ریزی را در این زمینه اعلام کرده اند. رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ناسا برای جستجوی آن است. اگر این رصدخانه شعله ور شدن Spikey ، که می تواند تا ۱۰ روز به طول انجامد ، جلب کند ، اخترشناسان می توانند یک طرح محکم برای چگونگی مشاهده سایر سیستم های سیاه چاله ابرمتعارف باینری داشته باشند.

اسکات هیوز از MIT به SciAm گفت: “اگر آن در واقع یک باینری باشد ، فکر می کنم موردی را برای ما فراهم کند که چه چیزی را جستجو کنیم” .

“هوش مصنوعی و شناسایی خطرات زمین”

از آنجا که این کهکشان های سریع به سمت یکدیگر کشیده میشوند ، سیاهچاله های موجود در مراکز مربوطه ممکن است کمی متراکم شوند SciAm .گزارش می دهد ، نیروی جاذبه که آنها را به هم می رساند به اندازه کافی قدرتمند نیست برای غلبه بر نیروی گریز از مرکز که توسط هر سیاه چاله اعمال می شود. اگر آنها قادر به غلبه بر نیر نباشند ، ممکن است دو سیاه چاله در این رقص قفل بمانند ، و به طور دائمی دیگر را به گردش در می آورند.

برچسب‌ها:

نظر شما