شناسهٔ خبر: 38398112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه خدمات مشاوره پزشکی از راه دور به شناور‌های متردد در آب‌های استان

با ارائه عملیات خدمات مشاوره پزشکی (Medical Advise) به پرسنل لنج صیادی و در محدوده ۵۰ مایلی چابهار، اقدامات اولیه پزشکی توسط پزشکیاران شناور ناجی انجام شد .

صاحب‌خبر -

 سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با ارائه عملیات خدمات مشاوره پزشکی (Medical Advise) به پرسنل لنج صیادی و در محدوده ۵۰ مایلی چابهار، اقدامات اولیه پزشکی توسط پزشکیاران شناور ناجی انجام شد و با تشخیص ضرورت، بیمار از دریا به مرکز درمانی شهرستان چابهار انتقال یافت.

 سیدحسن ابراهیمی اظهار کرد: با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار و با ارائه عملیات خدمات مشاوره پزشکی (Medical Advise) توسط پزشک مشاور به لنج صیادی و در محدوده ۵۰ مایلی چابهار، تشخیص ضرورت انتقال یک نفر از خدمه لنج صیادی به مراکز درمانی داده شد و ضمن انجام اقدامات اولیه پزشکی توسط پزشکیاران شناور ناجی، انتقال بیمار از دریا به مرکز درمانی شهرستان صورت گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جزئیات عملیات مربوطه افزود: طی تماس فردی با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار از طریق سامانه مخابراتی ۱۵۵۰ وضعیت یک نفر از پرسنل لنج صیادی در موقعیت صیدگاه بیرونی را همراه با درد شدید در ناحیه پهلو اورژانسی اعلام کرد که بلافاصله پس از دریافت تماس، مستقیماً با لنج حادثه دیده ارتباط برقرار شد.

ابراهیمی افزود: پس از گرفتن شرح حال فرد بیمار توسط مرکز (MRCC) و مشاوره با پزشک مشاور و تشخیص ضرورت انتقال به بیمارستان، شناور هادی ۹ با همراهی پزشکیاران به محل حادثه اعزام و پس از انتقال بیمار به بندر شهید کلانتری، به مراکز درمانی منتقل شد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مرکز (MRCC) بندر چابهار هم اکنون با دارا بودن پزشک مشاور، آمادگی ارائه خدمات مشاوره پزشکی از راه دور به شناور‌های متردد و فعال در آب‌های استان را دارد.

انتهای پیام/ع

نظر شما