شناسهٔ خبر: 38395577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وزیر صنعت اعلام کرد؛

هدفگذاری صرفه‌جویی ارزی 10 میلیارد دلاری تا دو سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان اینکه در سال 97 ما 12 میلیارد دلار واردات کمتر از سال 96 داشتیم، گفت: طی امسال و دو سال آینده در حوزه ساخت داخل تا 10 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا نمایشگاه رونق تولید به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و با حضور 500 شرکت تولیدکننده داخلی در مصلای تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: امسال سال رونق تولید است و صنعتگران ما از ابتدای سال برای تحقق این هدف گام برداشته‌اند. 

رحمانی ادامه داد: نمایشگاه تولید داخل با موضوعیت اعلام نیازها گام برداشته است و ما پیش از این نمایشگاهی در این حوزه داشتیم که تقاضامحور بود. امسال برای رونق تولید در حوزه اجرا مواردی را تدوین کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل اضافه کرد: حفظ تولید و اشتغال موجود اولین برنامه ما بود که تدوین و اجرایی شد. 

رحمانی افزود: در سال 97 میزان 12 میلیارد دلار نسبت به سال 96 کمتر واردات داشتیم. طی امسال و دو سال آینده نیز برنامه ساخت داخل را تدوین کردیم که پیش‌بینی می‌شود 10 میلیارد دلار اقلامی که وارد می‌شد ساخت داخل شود. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب کشور در خودکفایی و تولید داخل اضافه کرد: در حال حاضر در برخی حوزه‌های صنعت، توانمندی ما بیش از نیازمان است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در همین ایام معضل تولید لاستیک خودروی سنگین را داشتیم و فقط 30 درصد نیاز لاستیک سنگین کشور تأمین می‌شد، البته در حوزه لاستیک خودروهای سبک خودکفا هستیم؛ اردیبهشت ماه امسال خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان فرمودند در برخی‌ جاها توجیه اقتصادی ملاک اول نیست و عدم وابستگی مهم است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز در تولید لاستیک خودروی سنگین به 55 درصد تأمین نیاز کشور رسید‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم با افتتاح دو طرح دیگر تا سال 1400 در این حوزه به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به گلوگاه کشور در حوزه الکترود گفت:‌امروز در حال نصب تجهیزات واحدهای تولیدی در این حوزه هستیم و ماه‌های آینده این مورد به افتتاح می‌رسد. 

وی گفت: در قرارداد اولیه‌ای که در  حوزه الکترود به امضا رسید، پیش‌بینی یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داریم.

رحمانی ادامه داد: همچنین در حوزه آلومینیوم و تولید آلومینیا مشکل داشتیم که قرارگاه خاتم پای کار و مشکلات کاهش یافت. 

انتهای پیام/

نظر شما