شناسهٔ خبر: 38395289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

کمیته مردمی رفع محاصره غزه:

محاصره غزه 5 هزار واحد اقتصادی را تعطیل و هزاران نفر را بیکار کرده است

کمیته مردمی رفع محاصره غزه اعلام کرد محاصره 13 ساله نوار غزه باعث تعطیلی 5 هزار واحد اقتصادی در این منطقه و بیکاری هزاران نفر شده است که وضعیت نابسامان زندگی شهروندان این منطقه را به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، کمیته مردمی رفع محاصره غزه اعلام کرد حدود 5 هزار واحد اقتصادی در بخش های مختلف تولیدی به دلیل محاصره ظالمانه 13 ساله اشغالگران اسرائیلی علیه نوار غزه تعطیل شده است.

 

جمال الخضری رئیس این کمیته در بیانیه ای افزود تعطیلی این واحدها نشانه ای خطرناک در خصوص بحران وضعیت انسانی ناشی از محاصره است چرا که هزاران کارگر، منهدس، حسابدار و نیروهای متخصص فنی بیکار شده و چرخه اقتصادی غزه متوقف شده است.

 

وی ادامه داد واقعیتی که غزه هم اکنون شاهد آن است نتایجی فاجعه آمیز بر اقتصاد فلسطین و زندگی بیش از دو میلیون شهروند نوار غزه داشته است، شهروندانی که در محاصره ای ظالمانه و بحران های مستمری که هر روز بر شدت آن در عرصه های مختلف زندگی افزوده می شوند به سر می برند.

 

الخضری گفت: میانگین نسبت بیکاری و فقر افزایش یافته به طوری که 85 درصد از مردم غزه زیر خط فقر زندگی می کنند، علاوه بر آن همچنان موانع اشغالگران در روند صادرات کالا وجود داشته و مشکلات زیادی برای ورود مواد خام جهت تولید کالا به غزه وجود دارد.

 

رئیس کمیته مردمی رفع محاصره غزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه حل ریشه ای تمامی این مشکلات پایان یافتن کامل محاصره، بازگشایی گذرگاه ها و صدور مجوزهای لازم برای ورود و خروج کالا است.

 

الخضری افزود: ما شاهد هیچ اقدام قابل توجهی برای پایان دادن به این محاصره غیر قانونی، غیر انسانی و غیر اخلاقی در سطح بین المللی نیستیم، وضعیت کنونی غزه نوعی مجازات دسته جمعی است، ما تمام مقامات رسمی بین المللی، دولت ها و روسای کشورهای عربی و اسلامی را به اقدام سریع برای پایان دادن به این محاصره دعوت می کنیم.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما