شناسهٔ خبر: 38393299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

لوئیز همیلتون از فرمول وان تا فناوری‌هایی آینده

مرتضی یعقوبی

صاحب‌خبر -

لوئیز همیلتون، راننده سرشناس و رکورددار مسابقات فرمول وان و سفیر فناوری 5G شرکت ودافون در گفت و گو با نشریه T3 از فناوری‌هایی می‌گوید که بدون آن‌ها نمی‌تواند زندگی کند؛ از طراحی ساعت جدید خود می‌گوید و اینکه چگونه نحوه تماشای مسابقات در آینده تغییر خواهد کرد..

در مسافرت‌ها بیشتر از چه دستگاه‌ها و فناوری‌هایی استفاده می‌کنید؟

من به تلفن همراهم وابسته‌ام. هیچ ,وقت نمی‌توانم بدون آن به جایی بروم. طبیعتا این (گوشی) مهم‌ترین چیزیست که دارم چراکه پلی است ارتباطی میان من و جهان اطرافم و به من کمک می‌کند تا کار خود را پیش ببرم.. همچنین می‌توانم در زمان‌هایی که در سفر هستم، با دوستان و خانواده‌ام ارتباط داشته باشم.

هدفون‌هایم نیز همیشه با من است. هدفون Boose 700 (مجهز به قابلیت حذف نویز) همه جا، همراهم است. صادقانه بگویم، گوشی دادن به موسیقی کار هر روزه من است. نمی‌دانم که آیا بدون این کار می‌تونم زندگی کنم یا خیر.

از چه فناوری‌های دیگری در حین مسافرت استفاده می‌کنید؟

به غیر از این‌ها، من یک کیف مخصوص بازی هم دارم؛ در واقع، یک کنسول بازی پلی استیشن که همه جا با من است. زمانی که به هتل برمی‌گردم، زمان آزاد دارم و با دوستانم به صورت آنلاین Call of Duty بازی می‌کنیم. یکی از دوستانم در لس آنجلس زندگی می‌کنم و دیگری در تورنتو و البته یک دوست دیگر نیز در لندن دارم. ما همیشه با هم قرار می‌گذاریم و بازی می‌کنیم.

مشخصا عاشق بازی هستید. آیا فکر می‌کنید که فناوری 5G می‌تواند کیفیت بازی‌های موبایلی را ارتقا دهد؟

بله به طور زیاد؛ شب گذشته در حال بازی بودم که ناگهان اینترنت قطع شد و مجبور شدم تا گوشی را کنار بگذارم. گوشی‌های با فناوری 4G،  بازی‌ها را با اندکی تاخیر اجرا می‌کنند. این مساله در برخی مناطق بدتر است و بسیار آزاردهنده می‌شود. این مساله برای ما تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

من و برادرم همیشه بازی ماشین‌های مسابقه‌ای را به صورت آنلاین انجام می‌دادیم و این تاخیر در بازی‌ها، برایمان قابل تحمل نبود. ما همیشه دوست داشتیم تا از سریع‌ترین اینترنت موجود استفاده کنیم. به نظرم این فناوری (5G) می‌تواند تغییری اساسی را در اجرای بازی‌ها ایجاد کند.

آیا از فناوری 5G انتظار دیگری هم دارید؟

لوییز همیلتون راننده فرمول یک

برای من که مدام در حال مسافرت هستم، حوزه گیمینگ بزرگ‌ترین چیز است. از طرفی، چون گوشی همواره با من است، دوست داریم تا بتوانم فیلم‌ها را بدون دردسر روی گوشی خود به صورت زنده ببینم.. زمانی که فرودگاه هستید، یا اینکه باید برای کاری منتظر بمانید و یا حتی در هتل‌ها اقامت دارید، این فناوری می‌تواند به کمکتان بیاد. به نظرم، فیلم‌هایی که در هتل‌ها پخش می‌شوند، افتضاح هستند. حتی هیچ گونه سرویس پخش فیلمی‌در این هتل‌ها ارائه نمی‌شود. من عاشق تماشای فیلم هستیم و به نظرم، گیمنگ و سرعت دانلود بالا برای من بسیار مهم است.

زمانی را باید دارم که در داخل یک هواپیما، وقتی میخواستم یک فیلم را روی آیپد خود دانلود کنم، متوجه شدم که تقریبا 10 مگابایت تا اتمام فرآیند دانلود، اینترنت قطع شد و من در یک پرواز 12 ساعته، حتی یک فیلم هم نداشتم که تماشا کنم و این برایم بسیار ناامیدکننده بود. به نظرم مردم هنوز نمی‌دانند که فناوری 5G تا حد می‌تواند رضایت و خوشحالی آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

اگر صاحب یک شرکت فناوری بودید، چه چیزی را تولید می‌کردید؟

یک شرکت فناوری؟ تقریبا همه چیز توسط شرکت‌ها تولید شده است. راحت‌ترین کار برای من، ساخت یک خودروست و یا حتی طراحی یک خودرو. من همه چیزهای مربوط به یک خودرو را می‌دانم. اما این سوال پیش می‌آید این است که این خودرو باید چگونه طراحی شود تا بتواند قابل اعتماد و عملکردی پایدار داشته باشد و از فناوری باتری متفاوتی برخوردار باشد.

به نظرم، در حال حاضر فناوری مربوط به باتری، یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست و هرکسی که بتواند بهترین نمونه را ارائه دهد، می‌تواند حرف اول را در این عرصه بزند. هم اکنون شرکت‌ها در حال کار روی فناوری باتری هستند اما هنوز نتوانستند آن چیزی را که مورد انتظار است، تولید کنند.

اگر پول داشتم و از من حمایت می‌شد و البته می‌توانستم افراد خبره و باهوش را بکار می‌گرفتم، فکر می‌کنم که می‌توانستم این کار را انجام دهم. بیش از همه علاقمندم تا خودرویی را تولید کنم که از لحاظ ظاهری جذاب به نظر برسد و یکی از بهینه‌ترین خودروهای موجود باشد.

درباره زیبایی ظاهری سخن گفتید، از چه ساعت‌هایی خوشتان می‌آید؟

من با شرکت سوییسی IWC که در زمینه تولید ساعت فعالیت می‌کنم، همکاری دارم و قرار است بزودی ساعت جدیدی را به بازار معرفی کنیم. طراحی این ساعت، زمان زیادی را به خود اختصاص داد. من علاقه زیادی به ساعت‌ها دارم. اولین ساعتی که داشتم ساعت دیزنی ماوس بود که فکر می‌کنم در دیزنی‌لند تهیه کردم. زمانی هم که به مدرسه می‌رفتم، ساعت‌هایی مجهز به ماشین حساب به دست می‌بستم. با توجه به شغلی که دارم، زمان برای من بسیار مهم است و من همیشه در حال دویدن به دنبال زمان هستم. به نظرم ساعت یک محصول جانبی کلیدی برای هر ورزشکار است.

لوییز همیلتون راننده فرمول یک

شما چقدر در فرآیند طراحی این ساعت نقش داشتید؟

زمان نسبتا زیادی برای طراحی این ساعت صرف شد. حدود 500 قطعه در این ساعت استفاده شده است. من نیز به می‌بایست یکی از طراحی‌های این ساعت را انتخاب می‌کردم و انتخاب من مدلی تحت عنوان Big Pilot بود. سپس جزییاتی را در این ساعت تغییر دادم که رنگ فیس ساعت نیز از جمله آن‌ها بود. همچنین نوع برخی از مواد بکاررفته در این ساعت را نیز تغییر دادم.

به طور کل، زمانی که وارد پروژه‌ای می‌شوم، دوست دارم تا حداکثر توان خود را در آن بکار بگیرم و از این طریق می‌توانم چیزهای جدیدی را هم یاد بگیرم. این که بخواهم بگویم «این همان چیز است و لبخند رضایت بخش بزنم» کار ساده‌ایست اما برای من، همکاری و کار گروهی از همه چیز مهم‌تر است و از آن لذت می‌برم. کار کردن با یک مهندس ساخت ساعت، برای من سخت‌تر از کار کردن با یک مهندس ماشین‌های مسابقه ایست. البته تجربه بسیار جالبی برای من بود.

شما عاشق مد و فشن هستید و خط تولید اختصاصی مجموعه‌ای را نیز با برند تامی‌هیلفیگر دارید، در حال حاضر، کتانی مورد علاقه‌تان چیست؟

من با محصولات تیمبرلند بزرگ شدم اما در زمان کودکی، به برند جردن هم علاقه داشتم و اکنون نیز مجموعه‌ای از این کفش‌ها را دارم. به طور کلی، من از طرفداران مایکل جردن هستم و او را به عنوان یک ورزشکار موفق قبول دارم. او یک مرد افسانه‌ای بود.

زمانی که برای تمرین، بویژه دویدن به بیرون می‌روم از کتانی‌های پوما استفاده می‌کنم. بجز این، کتانی دیگر که اغلب اوقات از آن استفاده می‌کنم، متعلق به شرکت تامی‌است. کیفیت کتانی‌های تامی‌بسیار خوب هستند و من واقعا عاشق‌شان هستم.

من در مجموعه خود، سعی می‌کنم تا محصولی را تولید کنم که 100 درصد مفید و عاری از هرگونه ضرر و یا تهدید برای محیط زیست باشد. برای مثال، از هیچ چرم و یا خزی استفاده نمی‌کنم. همه مواد قابل بازیافت هستند و از هیچ پلاستیکی در آن‌ها استفاده نشده است. آخرین محصولی که به مجموعه خود اضافه کرده‌ایم، راحت‌ترین و بهترین کتانی ماست که حس خوبی را بویژه در حین دویدن به شما می‌دهد.

شما بیش از حد به محصولات بی‌ضرر و دوست‌دار محیط‌ زیست اهمیت می‌دهید. در خصوص خودروها نیز این مساله وجود دارد. آیا شما از خودروی الکتریکی استفاده می‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، نظر شما در خصوص این فناوری چیست؟

لوییز همیلتون راننده فرمول یک

من از خودروی الکتریکی Smart استفاده می‌کنم که مدل خاصی از این خودرو محسوب می‌شود و از عملکردی فوق‌العاده برخوردار است. من این خودرو را سفارش دادم و علاوه بر آنکه بسیار پابک و سریع است، به راحتی می‌توان ان را پارک کرد. با این حال، هنوز منتظر ورود خودروهای جدیدی هستم که از فناوری‌های باتری پیشرفته‌ای برخوردار باشند. من هنوز رانندگی با خودروهای تسلا را تجربه نکردم، اما شنیده‌ام که مرسدس بنز هم چند خودروی جدید را در دست تولید دارد. فکر می‌کنم که در سال آینده، شاهد عرضه خودروی میباخ مجهز به موتور هیبریدی باشیم. اما من مدل تمام الکتریکی را دوست دارم. اخیرا مرسدس بنز مدل جدیدی از خودروی EQC را عرضه کرده که تمامی‌الکتریکی است و منتظرم تا به بازار عرضه شود.

آیا در حین رانندگی و یا استفاده از اتومبیل الکتریکی خود، به مشکلی برخوردید که کلافه‌تان کرده باشد؟

از آنجایی که بیشتر اوقات، در هتل‌ها می‌مانم، مهم‌ترین دغدغه‌ام پیدا کردن یک محل شارژ برای شارژ اتومبیل خود در شب هستم. اما در حال حاضر که در موناکو زندگی می‌کنم، چنین مشکلی ندارم و شارژر در گاراژ خانه است و شارژ خودرو بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. به نظرم هرچه زمان بگذرد، استفاده از این شارژرها در بین مردم رایج خواهد شد و افراد می‌توانند آن‌ها را در خانه‌هایشان راه‌اندازی کنند.

یکی از محصولات سرگرم‌کننده‌ای که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید، چیست؟

من زمان زیادی را برای تماشای فیلم صرف می‌کنم و بنابراین، بدون تلویزیون نمی‌توانم زندگی کنم. همچنین سیستم صوتی‌ام نیز برایم بسیار مهم است و با وصل کردن آن به لپ‌تاپ، به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوشی می‌دهم.

لوییز همیلتون راننده فرمول یک

آیا  در خانه‌تان سیستم سینمای خانگی راه‌اندازی وکرده‌اید؟

بله و در کنار آن یک پیانو نیز دارم. این‌ها برای من چیزهای باارزشی هستند.

البته، علاقه نسبتا زیادی هم به موسیقی دارد، کمی‌در این مورد بگویید..

بله، من عاشق اجرای موسیقی هستم و تلاش می‌کنم تا بتونم پیانو بزنم و آهنگ‌های جدید یاد بگیرم. این کار برای من بسیار سرگرم‌کننده است.

فکر می‌کنید که فناوری‌های جدید همانند 5G، تغییری را در نحوه تماشای مسابقات ورزشی به صورت آنلاین ایجاد می‌کنند؟

زمانی که کم سن‌وسال بودم بازی ماشین‌های مسابقه‌ای را با مانیتورهای بزرگ اجرا می‌کردم و همیشه آرزو داشتم تا روزی بتوانم یک مسابقه واقعی را ببینم و در نهایت هم پشت فرمان یکی از این خودروها بشینم. بله، شما (با این فناوری) می‌توانید یک مسابقه یک ساعت و نیمه را از راه دور تجربه کنید، اما در محیط بازی فرمول وان. تصورم بر این است که در آینده شاهد حضور فناوری واقعیت افزوده نیز در این زمینه خواهیم بود که امکان تماشای مسابقات گرند پریکس را برایتان فراهم خواهد کرد و می‌توانید هدفون‌های خود را کنار بگذارید و تماشای یک مسابقه واقعی را تجربه کنید. حتی می‌توانید در این مسابقات حضور داشته باشید و با دیگران مسابقه بدهید. فکر می‌کنم که تکنولوژی‌های سریع‌تر بویژه در زمینه گیمنگ که در آینده نزدیک ظهور خواهند کرد، شما می‌توانید به صورت مجازی و از خانه، در مسابقات حضور داشته باشید.

لوییز همیلتون راننده فرمول یک

نظر شما