شناسهٔ خبر: 38392589 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

اظهارات جالب عابدینی از گزینه های دولتی برای فدراسیون فوتبال و رد صلاحیت علی دایی تا آینده پرسپولیس با یحیی

صاحب‌خبر -

خرداد: رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران عقیده دارد رئیس آینده فوتبال باید از پیکره فوتبال باشد.

به گزارش خرداد از  ایلنا، امیر عابدینی گزینه‌هایی چون نبی ، بهاروند، ممبینی را بهتر از قریب و کاشانی می‌داند جون عقیده دارد قریب و کاشانی گزینه دولتی و وزارت ورزش هستند که با فوتبال غریب هستند و اگر هم در مقطعی در فوتبال بوده‌اند به خاطر همین دولتی بودن و اعمال فشارها بوده است! عابدینی به رد صلاحیت علی دایی هم اشاره دارد و می‌گوید مگر فوتبالی‌تر از دایی داریم که او را رد صلاحیت می‌کنند.

اسامی کاندیداها برای ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شد نظر شما در مورد این افراد چیست ؟

 بیشتر از اینکه بخواهم در مورد کاندیداها حرف بزنم ابتدا باید درباره کسانی که می‌خواند رأی بدهند حرف بزنم که مطمنا از بین خوب و خوب‌تر به کاندیدای خوب‌تر رأی خواهند داد و به عبارتی نقش آن‌ها خیلی پررنگ است. شما در انتخابات مجلس بین بد و بدتر به بد رأی می‌دهید اما در فوتبال همان‌طور که گفتم بین خوب و خوب‌تر باید نفر بهتر را انتخاب کنید. اما در مورد کاندیداها باید بگویم هیچ‌کدام از آن‌ها پیشینه نبی را ندارند. نبی از جنس فوتبال است. او سرپرست پرسپولیس ، بعد قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس، بعد دبر کل فدراسیون ، سرپرست تیم ملی و ..... پست‌های دیگر در فوتبال داشته که باعث می‌شود از بقیه یک‌قدم جلوتر باشد. اما بقیه کاندیداها مثل قریب و یا کاشانی بااینکه زمان کوتاهی در فوتبال بودند از جنس فوتبال نیستند و این حضور آن‌ها به خاطر وصل بودن به دولت بوده است. البته شاید بعضی‌ها بگویند قریب و کاشانی در همین زمان کم یک سری موفقیت‌ها داشته‌اند که البته خیلی کم بوده ولی کار در باشگاه با فدراسیون فوتبال خیلی فرق دارد. من فکر نمی‌کنم این آدم‌ها در بین فوتبالی‌ها مقبولیت داشته باشند و بتوانند از هیات‌ها و مربیان و مدیران باشگاه‌ها رأی زیای را به خود اختصاص دهند، مگر اینکه بگویند به این آدم‌ها باید رأی بدهید!

به این نکته اشاره کردید که قریب و کاشانی به دولت وصل بوده‌اند والان هم می‌گویند این دو نفر گزینه وزارت ورزش هستند چطور می‌شود این دو نفر هم با دولت احدی نژاد بودند هم با دولت روحانی ؟

بعضی آدم‌ها با همه کنار می‌آیند مثل حمید استیلی که با تمام مدیران عامل رفیق شده تا باشد ! این مدل آدم‌ها برای خودشان خط و خطوط ندارند و به‌نوعی باری به هر جهت زندگی می‌کنند . زمان احمدی‌نژاد بودند چون می‌خواستند باشند والان هم هستند تا باشند. در مورد وزارت هم باید بگویم آقای سلطانی فر دوست دارد همه رو داشته باشد تا بعد از دولت روحانی به‌نوعی در ورزش ماندگار باشد!

الآن نبی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار است و برای رئیس شدن باید استعفا دهد از سوی دیگر بحث کشو جادویی او مطرح است این شانس او را کم نمی‌کند ؟

اول اینکه او باید استعفا دهد که بابت این مشکلی نیست. اما من باید یک‌چیز کلی را به شما گویم. همه ما مشکل‌داریم ولی یک زیاد مشکل دارد و یک نفر کمتر. بنابراین هیچ آدم بی‌عیبی را شما پیدا نمی‌کنید . نبی از جنس فوتبال است و باید او را حمایت کرد. البته تنها نبی بلکه کسی مثل ممبینی هم را باید حمایت کرد چون از جنس فوتبال است و درد فوتبال را می‌داند. بهاروند هم همین‌طور اگر مشکل بازنشستگی او حل شود باید حمایت شود چون از بدنه فوتبال است. در آن‌سوی میدان وزارت دو نماینده خودش یعنی کاشانی و قریب را فرستاده است که هیچ‌کدام از پیکره فوتبال نیستند. امیدوارم هیات‌های فوتبال و نمایندگان باشگاه‌ها از افرادی مثل بهاروند ، نبی و ممبینی‌ها حمایت کند.

شما یک سری در انتخابات فوتبال رأی را به نفع کفاشیان مقابل قریب برگرداندید و به‌نوعی باید گفت او ریاستش را مدیون شما بود ؟

ببینید من آنجا کاری نکردم. کفاشیان می‌خواست خودش را از انتخابات کنار بکشد که من نگذاشتم و گفتم بمان تا از حق فوتبال دفاع کند. چون به او گفته بودند به نفع قریب که نماینده وزارت بودند کنار بکشد. به‌نوعی در انتخابات اعمال فشار شده بود. من هم یک آدم بودم که شعور داشتم و این اعمال فشار توهین به شعور من بود. من که فقط یک صندلی نبودم تا آنجا حضورداشته باشم. برای همین از حق فوتبال دفاع کردم. اگر کفاشیان کنار می‌رفت دیگر انتخاب نبود بلکه انتصاب بود.

از بحث فدراسیون خارج شویم. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد نظر شما در مورد او چیست ؟

من فکر می‌کنم این‌قدر که دلال‌ها در فوتبال رشد کرده‌اند، فوتبال ما رشد نکرده است! اسکوچیچ مربی خوبی است من کار او را تعقیب کرده‌ام و در سطح باشگاهی مربی ایده الی است اما کار در باشگاه با تیم ملی خیلی فرق می‌کند . شما در هیچ کجای دنیای چنین چیزی نمی‌بینید که یک مربی خارجی که برای کار در باشگاه آمده و معمولی است به‌یک‌باره مربی تیم ملی شود.

علی دایی هم یکی از گزینه‌ها بود ولی گفته می‌شود به دلیل عدم صلاحیت انتخاب‌نشده است ؟

 علی دایی مگر می‌خواست نماینده مجلس شود که صلاحیت او را رد کرده‌اند!؟ شما به من بگویید از علی دایی مگر فوتبالی‌تر داریم که صلاحیت او را رد کرده‌اید ؟ دایی آقای گل جهان و اسطوره فوتبال ایران است. من از دوستان می‌خواهم بگویند که چه چیزی علی دایی نداست که مربی خارجی دارد ؟ چگونه مقایسه کردند؟ به ما هم بگویند و یاد بدهند . معیار سنجش آن‌ها چه بوده که دایی را رد صلاحیت کردند. دایی رک است و حرف حق می‌زند ونمی توانند جلوی چنین آدمی را گرفت. من اعتقاد راسخ دارم در فوتبال ایران شما فوتبالی‌تر از دایی پیدا نمی‌کنید. شما با دایی مشکل شخصی دارید چرا به تیم ملی ضربه می‌زنید ؟ دایی آدم باهوشی است. او هم تاجر موفق و هم مهندس فوتبال است.

آزمون هم با انتشار یک استوری در فضای مجازی علیه اسکوچیچ موضع گرفته است ؟

متأسفانه این عادت از زمان کی‌روش به ارث رسیده است. آقای تاج، کفاشیان و کی‌روش بازیکنان را تحریک می‌کردند که به نفع آن‌ها مصاحبه کنند. در هیچ کجای دنیا شما نمی‌بینید که بازیکن وارد معرکه مدیریتی شود ولی متأسفانه در ایران بازیکنان در کار مدیریتی دخالت می‌کنند و مدیریت باشگاه‌ها و فدراسیون عنان کار از دستشان دررفته و می‌گذارند بازیکنان هر چیزی که می‌خواهند، بگویند که این اصلاً درست نیست. بازیکن باید به کار فنی‌اش بپردازد.

پرسپولیس یحیی را چطور می‌بینید؟‌

 به آقا یحیی ایمان‌دارم و کارش را دیده‌ام. گل‌محمدی علاوه بر اینکه کارنامه بسیار خوبی دارد،‌ جنتملن و آقامنش است. امیدوارم مدیران باشگاه از او حمایت کنند چون یحیی می‌تواند با پرسپولیس به موفقیت‌های زیادی در فوتبال ایران برسد. بازهم تأکید می‌کنم آدم‌هایی مثل آقا کریم باید مواظب یحیی و تیم باشند تا آدم‌های ناپاک به تیم ضربه نزنند. یحیی آدم بسیار پاک و ساده‌ای است و برای همین معتقدم که باید مراقبش باشند تا ضربه نخورد.

نظر شما