شناسهٔ خبر: 38392025 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آموزش تفکر نقادانه به دانشجویان علوم پزشکی

این مدرس کارگاه آموزشی افزود: در ابتدای کارگاه آموزشی مفاهیمی از جمله آشنایی با فرایند تفکّر، تعاریف نقد و تفکّر نقادانه، اهمیّت تفکّر انتقادی و پایه‌های اساسی، گام‌های شکل‌گیری تفکّر نقادانه، ویژگی‌های افراد دارای تفکّر نقادانه، راهکارهایی برای پرورش تفکّر نقادانه و ... شرح داده شد.

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کارگاه آموزشی تفکر نقادانه در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

بابازاده افغان روانشناس مرکز مشاوره در این باره گفت: تفکر نقادانه به معنی توانایی تصمیم‌گیری و حل مشکلات بر مبنای استدلال و شواهد منطقی و کنار گذاشتن احساسات در تصمیم‌گیری‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که این نوع نگرش را درخود تقویت کرده اند اغلب تصمیمات درست‎تری اتخاذ می نمایند.

این مدرس کارگاه آموزشی افزود: در ابتدای کارگاه آموزشی مفاهیمی از جمله آشنایی با فرایند تفکّر، تعاریف نقد و تفکّر نقادانه، اهمیّت تفکّر انتقادی و پایه‌های اساسی، گام‌های شکل‌گیری تفکّر نقادانه، ویژگی‌های افراد دارای تفکّر نقادانه، راهکارهایی برای پرورش تفکّر نقادانه و ... شرح داده شد. در ادامه کارگاه آموزشی، مراحلی که برای شکل گیری تفکر نقادانه لازم و ضروری می باشد به صورت گام به گام بیان شد. سپس ویدیوی آموزشی از تفکر نقادانه پخش شد که مورد توجه و استقبال دانشجویان قرار گرفت.

نظر شما