شناسهٔ خبر: 38388675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نتیجه شمارش آرا، لحظه به لحظه

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه، آغاز شده و در ساعات آینده نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 زمان برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از چند نوبت تمدید، ساعت ۲۴ به طور رسمی پایان یافت.
"سیداسماعیل موسوی" پس از پایان رأی گیری در در دقایق اولیه بامداد شنبه ۳ اسفندگفت: انتخابات از ساعت هشت صبح روز جمعه دوم اسفند آغاز و به طور قانونی در ساعت ۲۴ پایان یافت.
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از مردم همیشه در صحنه گفت: از تمامی عواملی که در ۵۵ هزار حوزه رأی گیری حضور داشتند و بالغ بر یک میلیون می‌شوند نیز تشکر می‌کنم.
وی گفت: همکاران ما در همه شعب اخذ رأی، هم اکنون برای مراحل بعد که شمارش آرا، تنظیم صورت جلسه و اعلام نتایج به فرمانداری‌هاست مشغول هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: امیدواریم تا روز شنبه نتیجه آرا را اعلام کنیم. البته در برخی حوزه‌ها به دلیل تعدد کاندیدا‌ها و حوزه ها، اعلام نتایج نهایی تا روز یکشنبه به طول خواهد انجامید.
موسوی عنوان کرد: از شورای نگهبان، نیروی انتظامی، نمایندگان فرمانداری و ناظران تشکر می‌کنم.
وی اضافه کرد: هشتم خرداد سال ۹۹ روزی است که مجلس جدید آغاز به کار خواهد کرد و پایان پرونده انتخابات خواهد بود.

به علت استفاده از کارکنان آموزش و پرورش و ادامه فرآیند شمارش آرا، روز شنبه تمامی مدارس استان تهران و نیز برخی استان‌ها تعطیل شده است.

<div id="video-display-embed-code_271581" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769442/271581?width=400&height=300"></script></div>

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رأی- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم از ساعت ۸ صبح روز جمعه دوم اسفند آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رأی اولی بودند.

ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رأی را بار نخست تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) جمعه تمدید کرد. این زمان برای بار سوم تا ساعت ۲۳ و برای بار چهارم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر تمدید شد و در نهایت برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ جمعه مورد تمدید قرار گرفت.
 

نظر شما