شناسهٔ خبر: 38388622 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سازمان بهداشت جهانی: هنوز می توان شیوع ویروس را متوقف کرد/ نباید فرصت را از دست بدهیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که فرصت جلوگیری از همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان در حال کم شدن است اما وی هنوز هم معتقد است که می تواند شیوع ویروس را متوقف کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز تدروس آدهانوم گبریسوس
با اشاره به آمار منتشر شده از ابتلا به ویروس کرونا در ایران و مورد اخیر در لبنان، گفت: اگر ما فرصت ها را از دست دهیم ، مشکلی جدی روی دست ما خواهد بود.
وی افزود:  تا امروز بیش از ۷۵.۵۰۰ مورد در چین به این ویروس مبتلا شدند و ۲۲۳۹ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان داده اند.
وی با ابراز نگرانی از افزایش عفونت ها در شمال استان شاندونگ – جایی که بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا در زندان گزارش شده است گفت که منتظر کسب اطلاعات بیشتر است.
رییس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: اگرچه تعداد پرونده های خارج از چین نسبتاً اندک است ، اما ما نگران تعداد مواردی هستیم که هیچ پیوند اپیدمیولوژیکی مشخصی مانند تاریخ سفر به چین یا تماس با یک مورد تأیید شده نداشته باشند.
وی با اشاره به ارسال کیت های آزمایش کرونا به تهران در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم های تحمیل شده به ایران برای تحویل کمکهای پزشکی مانع ایجاد می کند یا خیر ، گفت: شرایط اضطراری، مستثنی هستند.
وی با ابراز نگرانی از آمار منتشر شده از ایران طی دو روز گذشته گفت: با توجه به مواردی که از ایران به کانادا و لبنان رسیده است، باید منتظر آمار شیوع ویروس در روزهای آینده در ایران باشیم .
گفتنی است، تیمی تحت رهبری سازمان جهانی بهداشت و متخصصان بین المللی و همتایان چینی آنها روز شنبه از ووهان ، مرکز اپیدمی ویروس کرونا بازدید می کند. 

اصل خبر را د رویترز ببینید .

نظر شما