شناسهٔ خبر: 38388248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون حقوقی رئیس جمهوری: بخش‌های ابهام‌دار شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان اصلاح می شود

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: بخش‌های دارای ابهام‌ در شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان که ممکن است با تفسیرهای متفاوت باعث ایجاد احساس ناامنی ذهنی در دانشجویان شود، تعیین تکلیف و اصلاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از اصلاح موارد ابهام‌دار شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی شیوه نامه انضباطی دانشجویان با همکاری وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار داشت: قرار است پیشنهادی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان به وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

جنیدی افزود: در این پیشنهاد، مواردی که مورد اعتراض دانشجویان است و بخش‌هایی که دارای ابهام است و در واقعیت هم می‌تواند مورد تفسیرهای قرار گیرد که دانشجویان احساس ناامنی ذهنی کنند، تعیین تکلیف می‌شود و اصلاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری منتظر ارایه پیشنهاد یکپارچه برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان از سوی دانشجویان است.

وی تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این پیشنهاد را به وزارت خانه های علوم و بهداشت ارائه خواهد داد.

*بررسی نظرات دانشجویان در باره شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویی

به گزارش فارس، چندی پیش‌ شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصویب و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد. پس از تصویب و ابلاغ شیوه نامه جدید انضباطی، دانشجویان به این شیوه نامه اعتراض کردند و عنوان کردند که حقوق اولیه دانشجویان و حقوق شخصی در این شیوه نامه در نظر گرفته نشده است.

پس از اعتراض دانشجویان، با درخواست آنان معاونت حقوقی رئیس جمهوری به این موضوع ورود کرده و جلسه‌ای با حضور دانشجویان برای بررسی شیوه نامه ترتیب داده شد؛ در این جلسه دانشجویان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد خواسته‌های دانشجویان بررسی شود.

انتهای پیام/

نظر شما