شناسهٔ خبر: 38388077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصررسانه | لینک خبر

اخبار ستون

صاحب‌خبر - «همراه بانک» بانک ملی ایران بروزرسانی شد «همراه بانک» بانک ملی ایران با قابلیت های جدید بر روی سایت این بانک بارگذاری شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نسخه اندروید و IOS این نرم افزار به ورژن ۱.۶ به روزرسانی شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این نسخه، ضمن رفع ایرادهای نسخ قبلی، امکان به روزرسانی خودکار حساب ها و کارت های مشتری فراهم شده است. همچنین امکان نمایش لیست تسهیلات مشتری اعم از وام گیرنده و ضامن، نمایش لیست دسته چک ها و مشاهده وضعیت آنها، امکان ذخیره شماره های پرکاربرد، سهولت در فریاندهای موجود و به روزرسانی خودکار نرم افزار در این نسخه وجود دارد. امروزه بسیاری از خدمات بانکی بر روی تلفن همراه قابل ارائه است. همراه بانک ملی ایران، نرم افزاری است که این امکان را برای مشتریان فراهم کرده، به طوری که آنها را تا حد قابل قبولی از حضور در شعبه بی نیاز می کند. رمز دوم یکبار مصرف پیامکی بانک ملی ایران فعال شد مشتریان بانک ملی ایران از این پس می توانند رمز دوم یکبار مصرف کارت های خود را از طریق پیامک نیز دریافت کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با پیوستن این بانک به سامانه «هریم» اکنون امکان ارسال رمز دوم یکبار مصرف پیامکی نیز برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم شده است. بر روی درگاه های اینترنتی پرداخت، کلیدی تعبیه شده که کاربر می تواند با فشردن آن، رمز دوم یکبار مصرف را بر روی تلفن همراه خود دریافت کند. این پیامک به شماره تلفنی ارسال می شود که در سامانه «ساپتا» بانک ملی ایران ثبت شده است. رمز دوم پیامکی هفت رقمی و تنها یک بار قابل استفاده است. کاهش ۳۶ هزار میلیاردی مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال گذشته بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال کاهش داشته است. به نقل از به روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال گذشته بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال کاهش داشته است که این امر موجب کاهش ریسک اعتباری، تقویت بنیه مالی و توان بیشتر این بانک در حمایت از رونق تولید است. مجموع مانده مطالبات غیرجاری بانک شامل سررسیدگذشته، معوق و مشکوک الوصول ریالی و ارزی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، در مقطع یاد شده مانده مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در بخش ریالی ۲۹ درصد و در بخش ارزی ۱۹ درصد کاهش یافته است. شایان ذکر است کاهش مطالبات غیرجاری و به تبع آن کاهش ریسک اعتباری ، یکی از شاخص های موثر در تقویت پایه پولی و بنیه مالی بانک ها است و بانک کشاورزی با رعایت بهداشت اعتباری و استانداردهای پرداخت تسهیلات توانسته است در سال جاری این رقم را ۳۶ هزار میلیارد ریال کاهش دهد و بتواند بیش از پیش از رونق تولید در بخش کشاورزی حمایت کند. ترک تبریزی مطرح کرد: ارسال روزانه یک میلیون رمز پویای پیامکی در بانک ملت معاون فناوری اطلاعات بانک ملت از ارسال روزانه یک میلیون رمز پویای پیامکی در این بانک خبر داد و گفت: بانک ملت به دلیل راهکارهای مناسب برای ارائه رمز دوم پویا کمترین ریزش تراکنش اینترنتی را داشته است. مرتضی ترک تبریزی با اشاره به وضعیت اجرای طرح رمز دوم پویا در بانک ملت گفت: بانک ملت بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه رمز دوم پویا قدم به قدم گام برداشت و خوشبختانه با وجود تمامی چالش‌ها و دغدغه‌ها، طرح رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت به خوبی اجرایی شده و مشتریان می‌توانند از طریق سامانه‌های ارائه رمز پویا بانک ملت از جمله نرم افزار رمزنگار ملت، رمزنگار پیامکی ملت و استفاده از دکمه رمز پویای پیامکی بر بستر سامانه هریم بدون اختلال رمز پویای پیامکی دریافت و برای انجام تراکنش‌های بدون حضور کارت استفاده کنند. معاون فناوری اطلاعات بانک ملت با بیان اینکه با اجرای طرح رمز دوم پویا تراکنش‌های بدون حضور کارت در شبکه پرداخت همانطور که انتظار می‌رفت کاهش داشته است، گفت: متاسفانه تراکنش‌های اینترنتی در برخی بانک‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی گسترده با ریزش شدید مواجه بود که مشکلاتی را به دنبال داشت، اما در بانک ملت با توجه به آمادگی کامل و اطلاع رسانی مناسب در خصوص اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف، ریزش‌های محدودی انجام شده که به سرعت در حال جبران شدن است. وی ادامه داد: بانک‌ها باید با اطلاع رسانی واجرای دستورات ابلاغی از سوی بانک مرکزی آمادگی کامل در زمینه زیرساخت رمز دوم پویا داشته باشند و از سویی دیگر روش‌های فعالسازی و استفاده مشتریان از رمز یکبار مصرف تسهیل شود تا شهروندان در انجام تراکنش‌های اینترنتی مشکلی نداشته باشند و به رمز پویا عادت کنند تا در نهایت نگرانی بابت کاهش تراکنش در ایام پایانی سال که بیشترین حجم تراکنش بانکی ثبت می‌شود، وجود نداشته باشد. معاون فناوری اطلاعات بانک ملت تاکید کرد: زیرساخت‌های بانک ملت ارتقاء پیدا کرده و آمادگی کامل برای ارائه رمز پویا در تمامی کانال‌ها به مشتریان دارد؛ هم اکنون با بهره‌گیری از چند اپراتور ارسال پیامک روزانه بالغ بر بیش از یک میلیون رمز پویای پیامکی با بالاترین سرعت به مشتریان ارسال می‌شود. ترک تبریزی درباره فعالسازی رمز دوم پویا در بانک ملت گفت: در سال جاری جامعه استفاده کننده از رمز دوم در بانک ملت حدود ۱۰ میلیون مشتری بوده که از این تعداد حدود یک ملیون مشتری تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه و اجرای رمز پویا نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کردند که انجام تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت آنها با رمز پویا است و برای تراکنش روزانه تا سقف صد هزار تومان با رمز ایستا باید به خودپردازهای بانک ملت مراجعه و مسئولیت تراکنش با رمز ایستا را قبول کنند.

نظر شما