شناسهٔ خبر: 38387904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

استاد دانشگاه علامه اقبال لاهوری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

جهان‌شمول بودن دایره تأثیرگذاری جمهوری اسلامی / انقلاب ایران بیشتر به معجزه شبیه است

نویسنده و استاد دانشگاه پاکستانی با اشاره به انتخابات روز گذشته تصریح کرد: تأثیر انقلاب اسلامی ایران نه تنها در داخل مرزها، بلکه در منطقه و سراسر جهان در زمینه استکبارستیزی به‌وضوح قابل‌مشاهده بوده و بیشتر به معجزه شبیه است.

صاحب‌خبر -

پروفسور «علی کمیل قزلباش»، استاد دانشگاه علامه اقبال لاهوری اسلام‌آباد پاکستان، شاعر و نویسنده در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر به معجزه شبیه بود. زیرا در همان زمان متفکران و سیاستمداران (دوست و دشمن) انتظار نداشتند که چنین انقلاب باعظمتی صورت بگیرد و حتی پس از پیروزی آن بسیاری فکر می‌کردند که در طول زمان، این انقلاب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. زیرا در بسیاری از کشورهای جهان انقلاب‌های گوناگونی رخ دادند که پس از مدتی با شکست و ناکامی مواجه شدند. اما می‌بینیم که به لطف خداوند بزرگ انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید و پس از چهل‌ویک سال هنوز پابرجا و استوار است و هر روز قدرتمندتر از گذشته می‌شود.

همه تلاش‌ها علیه جمهوری اسلامی محکوم به شکست شدند

این کارشناس رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما ضمن بیان اینکه بصیرت و نگرش ژرف امام راحل (ره) در پایه‌گذاری این انقلاب چندان قوی بود که باعث تداوم آن شد، گفت: علاوه بر آن حقانیت و پیروی از خط مشی پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیز از دیگر رموز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است. ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در حالی صورت می‌گیرد که قدرت‌های بزرگ جهانی در چند دهه اخیر از هیچ تلاشی برای براندازی و فروپاشی آن دریغ نکردند.

وی افزود: قدرت‌های شرور همواره در برابر انقلاب اسلامی ایران مانع‌تراشی کردند تا مانع گسترش و پیشرفت آن شوند که تا به امروز نیز توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام همچنان ادامه دارد. اما با این وجود تمام تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان در راستای تضعیف و یا نابودی انقلاب اسلامی ایران با شکست روبه‌رو شدند.

استاد دانشگاه آزاد علامه اقبال لاهوری در ادامه افزود: دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خون‌های بسیاری را ریختند و یاران امام راحل و مقام معظم رهبری را هدف قرار دادند و با مداخله در امور داخلی این کشور برای تضعیف نظام تلاش کردند. اما مشیت الهی بر این بود که انقلاب اسلامی که راه و شیوه حسینی (ع) را در پیش‌گرفته، هر روز قدرتمندتر شده و عظمت آن نیز افزایش یابد.

قزلباش

پروفسور «علی کمیل قزلباش»، استاد دانشگاه علامه اقبال لاهوری اسلام‌آباد پاکستان

بقای ایران اسلامی منوط به مبانی ایدئولوژیکی قوی است/ ایران در مسیر موفقیت خواهد ماند

وی تأکید کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی را می‌توان به‌عنوان نمونه یاد کرد. دشمنان بر این خیال بودند که با شهادت این سردار، نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه را کاهش داده و انقلاب را تضعیف کنند. اما دشمن به مقصد خود نائل نشد و بلکه با پاسخی کوبنده از سوی انقلاب اسلامی مواجه شد.

این نویسنده پاکستانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تاکنون بسیار موفق عمل کرده است، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری و به کوری چشم دشمنان اسلام، این انقلاب در مسیر موفقیت باقی خواهد ماند، زیرا مبانی ایدئولوژیکی قوی دارد که بر اساس دین مبین اسلام و مطابق با فرمایشات پیامبر عظیم‌الشأن پایه‌ریزی شده‌اند. انقلاب اسلامی در اساس خود عیب و نقصی ندارد، در تمام کشورهای جهان افرادی هستند که باعث بروز مشکلات و مسائل در نظام و کشورشان می‌شوند. اما درمجموع انقلاب اسلامی تاکنون ثابت کرده که کارآمد و موفق بوده و در مسیر موفقیت نیز باقی خواهد ماند. در حال حاضر تأثیر انقلاب اسلامی ایران در داخل مرزهای این کشور محدود نشده، بلکه اثرات آن به‌وضوح در منطقه و سراسر جهان در زمینه استکبارستیزی قابل‌مشاهده است.

قزلباش در ادامه با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران، چراغ راهی برای ملت‌های ستمدیده جهان شد، به‌نحوی‌که اثرگذاری آن را نمی‌توان تنها محدود به کشورهای اسلامی دانست. اتحاد در بین ملت از درس‌های اساسی این انقلاب بود و این باور را تحکیم کرد که با وحدت، انگیزه و باور می‌توان تغییر ایجاد کرد و اینکه در برابر ظلم و استبداد نباید خاموش نشست. این یکی از پیام‌های اساسی انقلاب اسلامی برای جهانیان بود.

انتهای پیام/4106/پ

نظر شما