شناسهٔ خبر: 38386581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام نتایج شمارش آرا غیر از مراجع رسمی جرم انتخاباتی است

سنندج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: برخی در فضای مجازی اقدام به درج تعداد آرای داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌کنند که این اقدام یک جرم انتخاباتی تلقی شده و دادستانی با این افراد برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد جباری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اخبار بدلیل اینکه با سوء نیت، تشویش اذهان عمومی، ایجاد شک و تردید مطرح می‌شود جرم محسوب شده و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه این آمار غیر رسمی و به عنوان شایعه محسوب می‌شود، اضافه کرد: رسانه‌ها نیز حق اعلام هیچ گونه آماری را از منابع غیر رسمی ندارند در صورت اعلام با آنان نیز طبق قانون انتخابات و مطبوعات برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان با اشاره به اقدامات دادستانی در روند برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو دستورالعملی که از دادستان کل کشور ابلاغ شد در ابتدای روند انتخابات ستاد پیشگری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان یادآور شد: رییس ادارات و اعضای شورای تامین نیز در این جلسات حضور پیدا کردند که با پیش بینی‌ها و تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از جرایم انتخاباتی در نظر گرفته شده شعبه های ویژه ای برای برخورد با جرایم انتخاباتی در دادسراها و دادگاه‌های استان تعیین شده است.

جباری با بیان اینکه پیش از آغاز تبلیغات چهار فقره پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل شده بود، تاکید کرد: در ایام تبلیغات نیز چند مورد دیگر به این تعداد اضافه شد اما روز انتخابات تخلفی تاکنون در استان روی نداده است

وی گفت: با تلاش مردم و دست اندرکاران، انتخابات مانند گذشته در سلامت و صحت کامل بدون هیچ مشکلی برگزار شد تا برگ زرین دیگری به افتخارات ملت ایران اضافه شود.

۹۴ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان رقابت می‌کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،   دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

نظر شما