شناسهٔ خبر: 38386051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار یزد:

نرخ مشارکت یزد بالاتر از متوسط کشور/صبح فردا نتایج اعلام می‌شود

یزد ـ استاندار یزد گفت: با توجه به درخواست‌هایی که از شهرستان‌ها به ستاد انتخابات استان یزد ارسال شده، احتمال تمدید زمان رای گیری در یزد بعد از ساعت 22 وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، جمعه شب در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد از صبح بر اساس برنامه وزارت کشور کار خود را از هشت صبح آغاز کردیم و در شاخص آنلاین بودن شعب، شاخص ۱۰۰ درصدی را در همان ساعات اولیه کسب کردیم.

وی افزود: از زمان اخذ رأی در شهرستانها حضور داشتیم و در شهرستانهای تفت، اشکذر، مهریز، ابرکوه و … حضور یافتیم و خوشبختانه فرآیند برگزاری انتخابات به خوبی در حال انجام بود و نکته ارزشمند، تعامل بسیار خوب هیئت‌های اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات بود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت که این نشان از جریان خوب انتخابات در استان یزد دارد.

طالبی عنوان کرد: نسبت به دوره‌های گذشته، اعتراضات کمتری از ناحیه کاندیداها و ستادهای آنها به ما واصل شد که باز هم نشان دهنده تخلفات کمتر در شعب ثبت نام و اطراف شعب بود.

استاندار یزد بیان کرد: استقبال مردم تا ساعت ۱۸ یک روال معمولی داشت اما در دو سه ساعت اخیر با افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مواجه شدیم که بر این اساس درخواست تمدید زمان اخذ رأی را دادیم که در دو مقطع تمدید شد و فعلاً تا ساعت ۱۰ شب تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال ارزیابی شهرستانها هستیم و به احتمال زیاد درخواستی را برای تمدید زمان اخذ رأی اعلام خواهیم کرد.

طالبی در مورد مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره نرخ مشارکت معادل متوسط کشوری بوده یعنی استان یزد به جز چند دوره، مشارکت بالایی داشت و جزو استان‌های برتر کشور بود و به طور معمول در طول ادوار گذشته نرخ مشارکتی بالاتر از متوسط کشوری داشته است.

استاندار یزد ادامه داد: در این دوره از انتخابات هم به طور قطع نرخ مشارکت استان یزد بالاتر از نرخ کشوری خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد زمان اعلام نتایج آرا عنوان کرد: شمارش آرا زمان‌بر نیست و به غیر از چند شعبه پر تعداد، بقیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در یک بازه زمانی دو سه ساعته کار شمارش آنها تمام می‌شود.

طالبی ادامه داد: به محض ورود صورتجلسات در سامانه، نتیجه تجمیع به سرعت تجمیع می‌شود و قاعدتاً تا صبح نتیجه آرا در هر چهار حوزه انتخابیه مشخص خواهد شد اما در برخی موارد مغایرت‌هایی پیش می‌آید که زمان اعلام را به تعویق می‌اندازد اما امیدواریم در کمترین زمان ممکن بتوانیم نتایج را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد احتمال به دور دوم رسیدن انتخابات در یزد اظهار داشت: امیدوار هستم که هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه ما به دور دوم کشیده نشود.

طالبی با بیان اینکه در دوره‌های قبل به واسطه اختلاف چند رأی انتخابات به دور دوم کشیده شد، عنوان کرد: چون حدنصاب را به ۲۰ درصد رسانده‌اند، هم امیدوارم هستیم و هم پیش بینی می‌کنیم انتخابات به دور دوم کشیده نشود زیرا هزینه‌های بسیاری به استان تحمیل می‌کند.

نظر شما