شناسهٔ خبر: 38385695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور مردم اهواز در آخرین ساعات رای‌گیری ادامه دارد

اهواز - ایرنا - برخی شهروندان اهوازی در حالی که چند ساعت به پایان مهلت انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده، همچنان در صف‌های انتظار منتظر رای دادن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شعبه اخذ رأی و ثبت‌نام شماره ۱۹۹ و ۲۰۰ مسجد جوادالائمه واقع در منطقه پاداد اهواز در ساعات پایانی رای گیری مملو از مردمی است که برای خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صحنه آمده‌اند.

در شعبه ثبت نام و اخذ رأی شماره ۱۹۹ ،صف طولانی از مردان ، از افراد مسن گرفته تا جوان و رای اولی که در آخرین لحظات مهلت رأی ‌گیری به این شعبه مراجعه کرده‌اند و با تمدید زمان رأی دادن تا ساعت ۲۲ برای مشارکت در این انتخابات و به نمایش گذاشتن انسجام و یکپارچگی مردم ایران انگیزه بیشتری گرفته ‌اند.

بهزاد کریمی یکی از این رای دهندگان است که با وجود سن بالا در این صف طولانی به انتظار ایستاده است. این شهروند اهوازی به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه بیمار هستم و توان ایستادن را ندارم، تصمیم گرفتم مثل گذشته رأی دهم؛ این یک وظیفه انسانی است و نمی‌توانم به بهانه اینکه رأی من هیچ تأثیری ندارد از رأی دادن انصراف دهم.

در شعبه اخذ رأی شماره ۲۰۰ خواهران این مسجد اما صف‌های طولانی‌تری از زنان و دختران نوجوان به چشم می‌خورد، به طوری که انتهای این صف تا وسط حیاط مسجد کشیده شده است.

الهه احمدزاده یک دختر نوجوان که در این صف منتظر ایستاده، در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بار اول است که رأی می‌دهم؛ می‌توانم بگویم احساس بسیار خوبی دارم. امروز آینده کشورم رقم می‌خورد و باید در این انتخابات شرکت می کردم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که نظرم برای تصمیمات آینده این کشور مهم و تأثیرگذار است و نمی‌توانم از رأی دادن شانه خالی کنم؛ این حق من است و به نظرم افرادی که رأی نمی‌دهند حق دخالت در تعیین آینده کشور را از خود می‌گیرند.

خانم جولا یکی از زنان میان سال است که در صف زنان در حیاط این مسجد به انتظار ایستاده تا رای خود را به صندوق اندازد؛ این شهروند اهوازی به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه است؛ ما این همه شهید دادیم باید به خاطر حرمت خون شهدا هم که شده در انتخابات شرکت کنیم. من به حرمت خون شهدا آمده‌ام و افرادی که در این انتخابات پیروز می‌شوند باید به مردم صادقانه خدمت کنند.

این بانوی اهوازی ادامه داد: انتظارم از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی این است که مشکلات جوانان به ویژه ازدواج، بیکاری و مسکن جوانان را حل کنند؛ ما همه ایرانی هستیم و این مملکت را به غریبه‌ها نمی‌دهیم.

وی گفت: امکان ندارد کسی نسبت به انتخابات احساس مسئولیت نکند و اگر فردی قصد رأی دادن ندارد حتماً این تصمیم او به دلیل مشکلات زندگی است، اگرچه همه مشکل دارند.

وی افزود:آسایش کنونی کشور ما به دلیل فداکاری کسانی است که در این راه خون دادند و شهید شدند لذا وظیفه خود می دانم که در این انتخابات شرکت کرده و به فرد اصلح رای دهم.

میلاد غلامی دیگر جوان اهوازی بیان کرد: هر رای که در صندوق انداخته شود، امنیت خود و نظاممان  را در بردارد و حضور بیشتر مردم نشان می دهد که مردم به حفظ امنیت اهمیت می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات همواره در نشاط سیاسی کشورمان تاثیرگذار است گفت: من به عنوان یک ایرانی بر خود واجب می دانم که در انتخابات شرکت کنم و با این کار مشتی محکم بر دهان یاوه گویان بکوبم.

حسین رمضانی دیگر شهروند اهوازی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با حضور پرشور خود در انتخابات نشان می دهیم که همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستیم و نمی گذاریم خون شهدا ما پایمال شود.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم ، دشمنان انقلاب اسلامی را ناامید و دوستداران انقلاب اسلامی را امیدوارتر میکند؛ همچنین حضور قشر جوان در پای صندوق های رای نقشه دشمنان نظام را بر آب می کند.

یکی از مسئولان نظارتی مستقر در این شعبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ساعات آغازین رای گیری حضور مردم در این شعبه گسترده بوده است و با گذشت زمان شاهد افزایش حضور مردم در این شعبه هستیم.

وی گفت: تا جایی که توانسته‌ایم از تخلفات احتمالی پیشگیری کردیم و جلوی در این شعبه از ورود افرادی که با همراه داشتن پوسترها و تصاویر تبلیغاتی قصد تبلیغ غیرقانونی را داشتند، جلوگیری کردیم؛ همچنین ماموران انتظامی خودروهای پارک‌ شده اطراف این شعبه که تصاویر تبلیغاتی نصب کرده بودند را از محوطه دور کردند.

این مسئول با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات در این شعبه بیان کرد:حضور مردم در این شعبه چشمگیر بوده و پیش‌بینی می‌کنم که افراد بیشتری نیز به این شعبه مراجعه کنند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا با وجود اینکه در آخرین ساعات رأی‌گیری به سر می‌بریم، تب و تاب انتخاباتی در اهواز نزد مردم بیشتر شده و جمعیت بیشتری به پای صندوق های رای آمده اند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل، و دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند در سراسر کشور در حال برگزاری است.

نظر شما