شناسهٔ خبر: 38385533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پای حرف مردم در کنار صندوق رأی/ آقایان نماینده به وعده‌هایی که دادید عمل کنید

باوجود جوسازی‌های دشمنان ملت ایران در چند ماه اخیر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین میان‌دوره‌ای خبرگان با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس از تهران؛ رضا افراسیابی: چند وقتی می‌شود که شهر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. روی دیوارهای شهر و در فضای مجازی پر از تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان شده‌ است. در این مدت دشمنان ملت ایران هم تلاش کردند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند و مانع آمدن آن‌ها پای صندوق رأی شوند. اما بازهم مثل همیشه با حضور مردم درصحنه نقشه‌هایشان خنثی شد.

حضور پرشور مردم

مدت زیادی از شروع رأی‌گیری نگذشته که وارد مسجد امام حسین (ع) می‌شوم. داخل حیاط مسجد بروبیایی است بعضی‌ها برای رأی دادن می‌آیند و می‌روند، خادمان مسجد در حال برگزاری هر چه‌بهتر انتخابات هستند و خبرنگاران و عکاسان هم مشغول پوشش این رویداد مهم هستند.

سید احمد امینی مسئول برگزاری انتخابات در مسجد امام حسین (ع) می‌گوید: «طبق اعلام قبلی وزارت کشور انتخابات ساعت ۸ صبح امروز باید شروع می‌شد اما مردم از ۷:۳۰ دقیقه پشت در ایستاده بودند تا در این رویداد بزرگ شرکت کنند. مردم حضور پرشوری دارند و اگر همین‌طور پیش برود ساعت پایان رأی‌گیری چند بار تمدید خواهد شد». او در ادامه صحبت‌هایش توضیح می‌دهد: «این حضور مردم معنادار است و دشمنان را ناامید خواهد کرد. باگذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز مردم به آنچه برایش قیام کرده‌اند وفادار مانده‌اند».

 

فرزندم را انقلابی بار می‌آورم

 بعد از اینکه خادمان مسجد مراحل لازم برای رأی دادن را انجام می‌دهند، برگه تعرفه را به شخص متقاضی می‌دهند. مردم هم در گوشه‌ای از شبستان مسجد که نام کاندیداها روی نوشته‌شده می‌روند و مشغول پر کردن برگه رأی می‌شوند. در میان آن‌ها مرد جوانی که همراه با پسربچه‌اش به مسجد آمده توجه ام را جلب می‌کند. همان‌طور که نام نامزدهای انتخاباتی موردنظرش را روی برگه تعرفه می‌نویسد به پسرش هم چیزهایی را تذکر می‌دهد.

محمدرضا می‌گوید: «همراه با پسرم در انتخابات شرکت کرده‌ام تا از همین دوران کودکی انقلابی باربیاید. از صبح که از خانه بیرون آمدیم درباره اهمیت حضور در انتخابات برای او چیزهایی را گفته‌ام و همه مراحل رأی دادن را به فرزندم آموزش دادم».

شناسنامه و کارت ملی را همراه آورده‌ام و در صف قرار می‌گیرم تا من هم همین‌جا رأی خود را درون صندوق بی اندازم.

 

مناظره انتخاباتی در مترو  

تصمیم می‌گیرم به امامزاده صالح (ع) در میدان تجریش بروم و سوار بر مترو راهی شمیران می‌شوم. در مسیر چشم‌هایم را روی‌هم می‌گذارم تا خستگی درکنم. اما صحبت ۲ مرد میانسالی که کنارم نشسته‌اند گوش‌هایم را تیز می‌کنند. اینطور که پیداست آن‌ها غریبه هستند و هنوز رأی نداده‌اند، موضوع بحثشان هم درباره این است که به چه کسی رأی دهند. هر کدام از آن‌ها برای کاندید موردنظرشان دلایلی دارند و با منطق از او دفاع می‌کنند. مناظره طرفداران کاندیداهای انتخابات مجلس در مترو هم برقرار است.

به وعده‌هایی که دادید عمل کنید

به امامزاده صالح رسیده‌ام و با پرسیدن از خادمان حرم متوجه می‌شوم که رأی‌گیری در خیمه معرفت انجام می‌شود که در ضلع جنوبی آستان مقدس قرار دارد. محل رأی‌گیری حسابی شلوغ است. یکی از کسانی که موهای سرش سفید شده و صفحه مهرهای انتخاباتی شناسنامه‌اش را در دست گرفته است. باافتخار می‌گوید: «من از افرادی بوده‌ام که برای پیروزی انقلاب اسلامی آرام و قرار نداشتم. به همین دلیل در همه انتخابات‌هایی که برگزارشده شرکت کرده‌ام و دیگر جای خالی برای مهر زدن در شناسنامه وجود ندارد. از کسانی که کاندید شده‌اند درخواست می‌کنم که اگر به مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان راه پیدا کردند وعده‌های تبلیغاتی‌شان را فراموش نکنند».  

 

همه ایران سردار سلیمانی هستند

با راهنمایی مسئولان برگزاری انتخابات در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) داریوش ولد پور را پیدا می‌کنم. سراغ او می‌روم تا اطلاعاتی درباره برگزاری انتخابات در قطب مذهبی گردشگری شمیران در اختیارمان قرار دهد.

داریوش ولد پور مسئول برگزاری انتخابات در امامزاده صالح (ع) می‌گوید: «از ساعت ۶:۳۰ که طبق روال همیشه برنامه دعای ندبه در حرم اجرا می‌شود مردم برای شرکت در انتخابات صف‌کشیده بودند. خوشبختانه مردم مثل همیشه درصحنه حاضر بودند و نگذاشتند که نقشه‌های دشمنان به حقیقت تبدیل شود». او در ادامه صحبت‌هایش توضیح می‌دهد: «کشور ما یک قاسم سلیمانی را از دست داد اما به‌جای او همه ایران سردار سلیمانی شدند. تروریست‌های آمریکایی به‌غلط فکر می‌کنند که سردار سلیمانی را حذف کردند و آن‌ها نمی‌دانند که روح حق‌طلبی او در وجود همه ایرانیان تکثیرشده است».

 

حضور سرنوشت‌ساز مردم

طبیعی است که مردم باید درباره کسی که می‌خواهند به او رأی دهند تحقیق کنند تا انتخاب شان درست باشد. اما از همه‌چیز مهم‌تر و فارغ از اینکه چه کسی بیشتر رأی می‌آورد، حضور مردم درصحنه انتخابات است که دشمنان مردم و انقلاب اسلامی را دلسرد و دوستان را امیدوار می‌کند.

انتهای پیام/ ۶۷۰۶۵/

نظر شما