شناسهٔ خبر: 38385376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آلمان: شهرک‌سازی اسرائیل در قدس شرقی غیر قانونی است

وزارت خارجه آلمان در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ایجاد 5هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی اشغالی گفت که این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

آلمان: شهرک‌سازی اسرائیل در قدس شرقی غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه آلمان روز جمعه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 5 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اسرائیلی در قدس شرقی اشغالی ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آلمان در ادامه اضافه کرد: «این اقدام بار دیگر قدس شرقی اشغالی را از کرانه باختری بیشتر جدا خواهد کرد و احتمال ایجاد کشور فلسطینی را تضعیف می‌کند.»

وزارت خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: «ما بار دیگر از دولت اسرائیل می‌خواهیم برنامه ایجاد واحدهای اقامتی در حار حوما و گیوات هاماتوس در قدس اشغالی را رها کرده و ساخت شهرک در مناطق اشغالی که بر خلاف قوانین بین‌المللی است را متوقف کند.»

وزارت مسکن رژیم صهیونیستی دو روز پیش طرحی را برای احداث 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی و در زمینی که قبلا فرودگاه قدس بوده، آماده کرده است.

فرودگاه در منطقه قلندیا در شمال قدس و در منطقه‌ای احاطه شده توسط محله‌ها و روستاهای پرجمعیت از خانواده‌های فلسطینی واقع است. این فرودگاه تنها فرودگاه در کرانه باختری تا قبل از جنگ ۱۹۶۷ بود که توسط اردن هم اداره می‌شد.

اسرائیل پس از سال 67 از این فرودگاه برای پروازهای داخلی و اهداف نظامی استفاده می‌کرد و با وقوع انتفاضه دوم در اکتبر 2 هزار استفاده از آن متوقف شد.

به گفته روزنامه هاآرتص این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و دویست هکتار و برای ساحت 9 هزار واحد مسکونی و اجرای پروژه‌های تجاری و ساخت هتل و دیگر تاسیسات به اجرا درخواهد آمد.

بر اساس حقوق بین الملل شهرک‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاییز گذشته اعلام کرد که از این زاویه به آنها(شهرک‌های صهیونیست‌نشین) نگاه نمی‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما