شناسهٔ خبر: 38385335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سیستان و بلوچستان پیشرو در انتخابات

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان از نظر میزان مشارکت در انتخابات نسبت به همه نقاط کشور پیش رو خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از شعب اخذ رای در زاهدان اظهار داشت: امیدواریم مردم سیستان و بلوچستان با مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نمایندگانی را به مجلس بفرستند که در رشد شتاب و توسعه همه جانبه استان موثر باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران مسوولان را بدون واسطه یا با واسطه انتخاب می‌کنند، افزود: انتخابات در واقع تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است و به فرموده امام راحل(ره) «جمهوری اسلامی در واقع نقش آفرینی مردم در سرنوشت خودشان است».

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند جلوی هرگونه انحراف از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم "قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون" را بر عهده دارند و علاوه بر آن با اختیارات و ارتباطات گسترده‌ای که دارند می‌توانند؛ هم در حل مشکلات حوزه انتخابی خود موثر باشند و هم سایر نمایندگان کشور را با خود همراه کنند و برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی که در شاخص‌های توسعه استان وجود دارد گام‌های مثبت و موثری بردارند.
 
موهبتی افزود: انتخاب امروز مردم سیستان و بلوچستان در واقع آینده این استان را رقم می‌زند و وجود نمایندگان این مردم در مجلسی که راس همه امور است؛ آینده استان را تضمین می‌کند لذا نماینده بایستی آینده نگر و مسلط بر امور باشد.

وی بیان کرد: امروزه در کشورهای اسلامی نوع رفتار صاحبان زر و زور و تزویر بر فراهم آوردن بستر عدم حضور مردم در صحنه است لذا در این شرایط باید تلاش کنیم آگاهی بخشی و دانایی بخشی جامعه را به حدی برسانیم که در فضای تبلیغاتی دشمنان مورد بازیچه تبلیغات قدرت‌های استکباری واقع نشویم و حق خودمان را بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص حضور خود در پای صندوق رای تصریح کرد: من هم به مثابه همه مردم کشور حقی دارم که سرنوشت خودم را تعیین کنم و در این راستا نقش آفرین باشم؛ لذا برخود لازم دانستم که رای بدهم و اطمینان دارم همه مردم استان نیز همچون گذشته در این صحنه حضور دارند و مقام اول مشارکت را در سطح کشور خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما