شناسهٔ خبر: 38385325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مسابقات انتخابی کاپ آسیا

پیروزی آسان تیم ملی بسکتبال مقابل سوریه/شاهین طبع: برای بازی‌های المپیک آماده‌ می‌شویم

تیم ملی بسکتبال ایران نخستین دیدار خود در مسابقات انتخابی کاپ آسیا را با پیروزی برابر سوریه آغاز کرد.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

مسابقات انتخابی کاپ آسیا برای تیم ملی بسکتبال ایران از روز پنجشنبه با دیدار برابر سوریه آغاز شد. در پایان این دیدار که به میزبانی ملی‌پوشان کشورمان و در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد، سوریه با نتیجه ٤٨ به ٩٤متحمل شکست شد. برای این مسابقه مهران شاهین طبع تیمش را با ترکیب سجاد مشایخی، بهنام یخچالی،محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و حامد حدادی به میدان فرستاد.
در کوارتر اول جدال دو تیم نزدیک دنبال شد و سوره‌ها بازی برابری را به نمایش گذاشت و در پایان ایران ۱۷ بر ۱۵ به برتری رسید اما در کوارتر دوم ملی‌پوشان کشورمان نبض بازی را در اختیار گرفتند و با پرتاب‌های داورپناه و جمشیدی توانستند ۲۸ بر ۱۳ پیروزی را از آن خود کنند. شاگردان مهران شاهین طبع در کوارتر‌های سوم و چهارم هم تیم کاملاً برتر میدان بودند و توانستند ۲۴ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۱ به پیروزی برسند.
در پایان این بازی نیز حامد حدادی سنتر تیم ملی بسکتبال ایران، با کسب ۱۴ امتیاز، ثبت ۱۴ ریباند، ۹ پاس گل، ۵ بلاک شات و تاثیرگذاری ۳۲، بهترین بازیکن زمین شد.
رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا با حضور ۲۰ تیم در پنج گروه و در قالب سه پنجره پیگیری می‌شود. تیم ملی ایران در گروه E علاوه‌بر سوریه با تیم‌های قطر و عربستان نیز دیدار خواهد داشت. تیم ملی کشورمان در دومین بازی خود فردا یکشنبه ساعت ۱۶ در سالن آزادی به مصاف قطر می‌رود. دیدارهای انتخابی پنجره دوم و سوم کاپ آسیا سال آینده برگزار می‌شود.
شاهین طبع: از بازیکنان راضی هستم
مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، در نشست خبری پس از برد راحت تیمش مقابل سوریه گفت: رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا فرصت خوبی برای ما در آستانه المپیک است تا برای بازی‌های المپیک آماده شویم. امیدوارم زودتر صعودمان به کاپ آسیا قطعی شود تا به جوان‌ترها فرصت دهیم و آینده خوبی برای بسکتبال کشورمان بسازیم.
او ادامه داد: از بازیکنان در این بازی راضی هستم و از آنها تشکر می‌کنم که با تمام‌ وجود بازی کردند. سوریه تیم خوب و قدرتمندی بود که بازی خوبی را هم انجام داد. در بازی‌های آسیایی هم آنها ما را اذیت کردند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد شرایط بازیکنان تیم‌ ملی ایران نیز گفت: بازیکنانی که به اردو آمدند آمادگی خوبی دارند. به دلیل بازی‌های پر فشار لیگ یک مقدار خستگی ذهنی داشتند که سعی کردیم روی این موضوع بیشتر کار کنیم. البته امسال لیگ خوبی داریم‌ که به همین جهت جا دارد از باشگاه‌های خود نیز تشکر کنم.
شاهین‌طبع در مورد بازی دوم ایران در این پنجره مقابل قطر نیز توضیح داد: قطر تیم خوبی دارد و کار فنی آنها بهتر از سوریه است. البته بازیکنان‌چندملیتی هم در این تیم هستند که کار را سخت‌تر می‌کند. شخصا امیدوارم مردم عزیز ما در بازی دوم بیشتر به سالن بیایند و از تیم ملی خود حمایت کنند.
حدادی: در ابتدای بازی شوک زده بودیم
حامد حدادی سنتر تیم ملی بسکتبال ایران پس از پیروزی راحت مقابل سوریه، در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از همه هوادارانی‌ که‌ در این هوای بارانی و سرد به سالن آزادی آمده و ما را تشویق کردند، ان‌شاءالله در بازی بعد سالن پرتر شود.بازی خیلی خوبی بود و توانستیم تیم سوریه را شکست دهیم. یک مقدار شوک اول بازی نگذاشت خوب شروع کنیم ولی رفته رفته بهتر شدیم و توانستیم اختلاف را افزایش دهیم.
ستاره تیم‌ ملی بسکتبال ایران درباره نزدیک بودن نتیجه در اوایل این دیدار نیز گفت: به هر حال اولین بازی یک مقدار سخت است تا عادت کنید و طول می‌کشد، اما خداراشکر توانستیم از کوارتر دوم اختلاف را افزایش دهیم.
او همچنین درباره بازی روز یک‌شنبه مقابل قطر نیز گفت: بازی انتخابی جام‌جهانی که مقابل آنها به مشکل خوردیم یک اتفاق بود. در آن بازی بد دفاع کردیم و آنها هر چه زدند گل شد. برای بازی پیش رو با تمرکز می‌رویم تا نتیجه خوبی بگیریم.
حدادی در مورد زمان بازگشتش به لیگ ‌چین نیز گفت: واقعا از این بلاتکلیفی خسته شده‌ام و خدا راشکر تیم ملی بازی داشت تا سرگرم شوم. البته مسئولان باشگاه چینی قول داده‌اند که هر چه سریع‌تر این وضعیت را سر و سامان دهند. او در مورد وضعیت بسکتبال ایران نیز گفت: ما همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا تیم ملی نتایج خوبی را در بازی‌های المپیک کسب کند، اما الان دیگر وقت آن است که مسئولان توجه بیشتری به بسکتبال داشته و حداقل یک سالن را در وسط شهر به ما بدهند.


نظر شما