شناسهٔ خبر: 38385270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

ویزا برای سفر مسافران ایرانی به عراق صادر نمی‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: کشور عراق هیچ ویزایی برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.

صاحب‌خبر -





مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ ویزایی برای مسافران ایرانی جهت تردد به کشور عراق از روز چهارشنبه صادر نمی‌شود گفت: طی دو روز گذشته انجام پرواز‌ها به کشور عراق تنها برای مسئولان، دیپلمات ها و مسافران عراق انجام می‌شود و کشور عراق هیچ ویزایی از روز چهارشنبه برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه پرواز‌ها به کشور کویت به صورت کامل متوقف شده است، افزود: کشور عراق اجازه هیچ پروازی به کشور ایران را نمی‌دهد و متاسفانه این اقدام برای حوزه هوایی کشور مشکل‌ساز خواهد شد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: باید هرچه سریعتر وزارت بهداشت اقدامات لازم جهت برطرف شدن ویروس کرونا را انجام دهد تا پرواز‌ها به حالت عادی به ویژه برای کشور‌های عراق و کویت بازگردد.
اسعدی سامانی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی توقف پرواز‌ها ادامه خواهد داشت، اما امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل برای حوزه پروازی برطرف شود چرا که در ایام نوروز ممکن است این اقدامات زمینه‌ساز کاهش پرواز‌های داخلی و خارجی شود.
وی ادامه داد: امیدواریم تنها کشور عراق و کویت این تصمیم را برای پرواز‌های ایرانی بگیرد چراکه خسارت‌های بسیار زیادی به کشور در این حوزه وارد خواهد شد.گفتنی است در همین رابطه، یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پروازی به خاطر ویروس کرونا به کشورهای عراق یا کویت متوقف نشده و همچنان انجام می شود.
عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه وشهرسازی نیز، اعلام کرد: هیچ مشکل حمل و نقلی با کشورهای عراق و کویت وجود ندارد و مرزی زمینی به خاطر ویروس کرونا مسدود نشده است.
همچنین رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در واکنش به شایعات ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی به عراق به علت مشاهده ویروس کرونا در ایران توضیح داد: محدودیت تردد از مرز ایران و عراق چند روزی است که اعمال شده است و دلیل اصلی آن تغییر مدیریت مرزبانی جمهوری عراق است.
یحیی آل اسحاق یادآور شد: مدیریت و بازرسی جدید عراق به دنبال بررسی میزان واردات و صادرات از این کشور به ایران در پی برنامه‌ریزی‌های جدید است که ایران نیز در این روند به انجام مذاکراتی می‌پردازد.
وی ضمن تکذیب ارتباط ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به عراق به علت وجود ویروس کرونا ابراز کرد: عراق به هیچ وجه به علت شیوع ویروس کرونا در ایران مانع ورود کامیون ایرانی به عراق نشده است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پاسخ به این سوال که در روزهای آتی ارتباط مجدد بر قرار خواهد شد؟ گفت: قطعا طی روزهای آینده و مذاکرات جدید ایران با این کشور، ترددها به روال عادی بازگشته و بازرسی‌ها نیز با دقت بالاتری انجام خواهد شد.

نظر شما