شناسهٔ خبر: 38384275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبلور غرور ایرانی در آینه یازدهمین انتخابات مجلس

اراک - ایرنا - مردم شهرستان اراک با حضور دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی غرور ملی را احیا کردند و نشان دادند در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهیدان به ویژه سردار سلیمانی آینه‌ای از شور و شعور سیاسی را در پای صندوق‌های رای ایجاد کردند.

صاحب‌خبر -

مشارکت سیاسی هدفمند،حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات در برگیرنده غرور ملی و تقویت جایگاه نظام اسلامی است که این مهم دوم اسفندماه به صورت عملی در شعب اخذ رای به بار نشست و حضور معنادار مردم در صفوف رای انسجام ملی را به نمایش گذاشت.

«مرضیه میرمعصومی» که با ۸۵ سال سن در شعبه انتخابیه مدرسه شکرایی حضور یافته بود به خبرنگار ایرنا گفت : انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و باید در تمامی شئون آن حضور یافت و کنار مسئولان بود تا بتوانند اقتدار و وحدت ملی را با پشتوانه قوی به نمایش بگذارند.

وی افزود: ساختن ایرانی آباد و سربلند  با تک تک ایرانی‌های متعهد امکان دارد و باید در برابر توطئه دشمنان در صحنه بود، رای داد و هر روزنه سوء استفاده را بر بدخواهان بست.

«مهین توکلی»یک رای‌دهنده فرهنگی گفت: دوم اسفند فرصتی برای ادای دین به خون شهدا از جمله سردار سلیمانی است که با خون خود امنیت را برای همه مسلمانان و آزادگان جهان هدیه داد.

تولید کننده مصالح ساختمانی در اراک نیز که در صف رای ایستاده بود، گفت: مردم از عملکرد مسوولان رضایت  کافی ندارند ولی به خاطر بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی باید مسئولانه رای داد و عرصه را آگاهانه بر فرصت طلبان و نالایقان تنگ کرد تا مام وطن دوباره ساخته شود.

«علی اصغر بیگی» افزود: نوسان قیمت دلار به بخش اقتصادی آسیب جدی وارد کرده است بنابراین نمایندگان مجلس با برنامه‌ریزی مطلوب و قوانین درست باید شرایطی مهیا کنند که از ضرر به بخش‌های مختلف اقتصادی جلوگیری و اقتصاد نیمه جان احیا شود.

این رای دهنده ۶۰ ساله اظهار داشت: حمایت از بخش تولید و فراهم کردن فرصت اشتغال جوانان  عمده انتظارات از داوطلبان انتخابات مجلس است و کسی که به بهارستان می‌رود باید بداند مردم او را رصد کرده و از او کار می‌خواهند.

بانوی خانه‌داری نیز گفت: دشمنان از ماه‌ها قبل تبلیغات وسیعی برای دلسردی مردم برای حضور در انتخابات داشتند و وظیفه است که هر ایرانی متعهد با رای خود دشمن را مایوس کند.

«صغرا محمدی» افزود: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند تا حس اعتماد در جامعه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: انتخابات صحنه وحدت و همدلی ملی است که غرور ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد و پیامی نیز به مسئولان دارد که مردم در هرشرایط پای انقلاب ایستاده‌اند و حلقه تصمیم ساز و اجرایی کشور باید بیش از پیش برای آبادانی و توسعه و رفاه کشور بکوشند.

کارگر ۳۴ ساله واحد صنعتی ماشین سازی اراک  نیز گفت:  سالی که گذشت این واحد صنعتی با شرایط تحریم و تنگنای اقتصادی مشکلات زیادی داشت اما باید رای داد تا نمایندگان مجلس با تصویب قوانین و اولویت بندی مشکلات اقتصادی بتواند چاره ای بیابد و دشمنان به اهداف شوم خود نرسند.

«رضا اشتری» افزود: مردم، اساس و محور تصمیم‌گیری در کشور هستند و با حضور مداوم خود در صحنه ‌های سیاسی، اجتماعی به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خود و کشور دخالت دارند.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس با دو وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون و قانونگذاری باید برای حاکمیت توحید و گسترش عدالت تلاش کنند.

دانشجو ارشد بازرگانی نیز در شعبه اخذ رای «حاج تقوی» اراک گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و ملی است و نسل دانشگاهی با حضور معنادار خود در رای گیری نشان می‌دهند که دانشجو و گروه‌های مرجع فکری در جامعه بانشاط و زنده است.

«مهناز مصلحی» افزود: مردم در ۴۱ سال اخیر در انتخابات حضوری پرشور و گسترده داشته‌اند و امروز با وجود همه مشکلات باز هم از آرمان‌ها دفاع می‌کنند چون انقلاب را از آن خود می‌دانند.
وی اظهار داشت: رای دادن و انتخاب کردن آزاد است  و هر فرد بر حسب شناخت و آگاهی خود در پای صندوق‌های اخذ رای حضور می‌یابد و امید است که ارکان سیاسی و اجتماعی جامعه در سال‌های آتی با برنامه‌هدفمند فرآیند ورزیدگی سیاسی را برای گزینش اصلح توسعه دهند.

یک رای اولی که  در شعبه ۸۹ مدرسه شکرایی اراک حضور یافته بودگفت: مردم ایران در لحظات سختی و شادی در کنار هم هستند و در قالب اتحاد دشمنان را ناامید می‌کنند.

«تینا گازرانی» افزود: مشارکت در انتخابات غرور و عزت ملت بزرگ ایران را تقویت و به  سواستفاده از قدرت‌های خارجی پایان می‌دهد.

وی اظهار داشت:نمایندگان باید همیشه در کنار مردم باشند و فقط در زمان رای‌گیری حضور مردم را سرنوشت‌ساز ندانند و از جوانان در همه عرصه ها در ساخت ایرانی آباد استفاده کنند.

یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تدارک شده است.

۶۸۸ مورد از شعب اخذ رای استان مرکزی ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار است و یک شعبه نیز برای اقلیت‌های مذهبی در اراک پیش‌بینی شده است.

مردم انقلابی استان مرکزی به گزینش هفت نماینده از بین یکصد و ۴۴ نامزد انتخابانی این استان  اقدام می‌کنند.

۲۵ هزار نفر کارهای اجرایی برگزاری این رویداد مهم ملی را در این استان بر عهده دارند و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز از شعب اخذ رای حفاظت می‌کنند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده به بهارستان می‌فرستند.

نظر شما