شناسهٔ خبر: 38383953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو حقوقدان شورای نگهبان: آماده پیگیری گزارشات مردمی هستیم

تهران- ایرنا- عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: آماده هستیم گزارشات تصویری یا صوتی که مردم از طریق سامانه مردم ناظر و تلفن گویا اعلام می‌کنند را پیگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

«سید فضل‌الله موسوی» روز جمعه در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات اظهار داشت: مردم علیرغم همه گرفتاری‌هایی که دارند از جمله مسائل اقتصادی به صحنه می‌آیند و در جاهای مختلف مانند سیل، تشییع جنازه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتخابات شرکت می‌کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: علیرغم اینکه بیگانگان و رادیوها و تلویزیون‌های مختلف تبلیغ می‌کنند و انتشار شایعاتی درباره ویروس کرونا واقعاً مردم شرکت می‌کنند. حتی در قم با اینکه بیماری شایع شده که باید مشارکت را کم کند ولی آنقدر جمعیت زیاد بود که حتی در شهر پردیسان تعرفه کم آمد.

برای پیگیری گزارشات تصویری و صوتی مردم آماده هستیم

موسوی ادامه داد: آماده هستیم که اگر مردم گزارشات تصویری یا صوتی دارند و از طریق سامانه مردم ناظر و تلفن گویا به ما گزارش می‌دهند آن‌را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا مردم می‌توانند مطمئن باشند که امروز یا فردا جواب شکایات اعلام می‌شود و چقدر زمان نیاز است تا به شکایات رسیدگی شود عنوان کرد: به هر حال از طریق سامانه و تلفن‌ها گزارش‌های زیادی از استان‌ها و جاهای دیگر می‌آید بخشی که در خود شورا و دفاتر و سرپرستی‌ها گزارش‌ها را می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: علاوه بر این در هر استانی دفاتری هست که گزارش‌ها به آنجا داده می‌شود و اگر تخلف و جرمی باشد به قوه قضاییه اعلام می‌شود و دستگاه قضایی بر اساس مقررات آنها را پیگیری می‌کند.
موسوی در عین حال گفت: ممکن است که رسیدگی به تخلفات یک شب انجام نشود و نیاز به زمان دارد ولی تا آنجایی که در توان هست پیگیری خواهد شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره تمدید انتخابات گفت: درباره تمدید انتخابات وزارت کشور اطلاعیه‌هایی هم برای تهران و شهرستان‌ها صادر می کند؛ البته برخی از مردم صبح اول وقت و نیمه روز در انتخابات شرکت می‌کنند و برخی‌ها به بعد از ظهر و لحظات پایانی آن‌را موکول می‌کنند.
وی یادآورشد: ممکن است در برخی از حوزه‌ها جمعیت زیادی باشد و این انتخابات مانند انتخابات ریاست جمهوری نیست که یک نفر را بنویسیم و زمان کوتاهی نیاز باشد مثلا در تهران مردم باید اسامی ۳۰ نفر را در تعرفه ها ثبت کنند.برای همین لحظات آخر جمعیت رای‌دهنده زیاد می‌شود.بنابراین وزارت کشور می‌تواند برای تمدید انتخابات البته با هماهنگی شورای نگهبان اقدام کند.

نظر شما