شناسهٔ خبر: 38383638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ارتش سوریه بار دیگر سد راه گشتی‌های آمریکایی شد

مقر ایست و بازرسی ارتش سوریه در شرق شهر حسکه مانع عبور گشتی‌های آمریکایی شد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، برای چندمین بار در یک ماه گذشته، ایست و بازرسی ارتش سوریه امروز (جمعه) مانع عبور دو خودوری گشتی آمریکا در شرق حسکه شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ایست و بازرسی ارتش سوریه در روستای «السیباط» و «تل اسود» در جاده «حسکه به تل براک» جلوی خودروهای ارتش آمریکا را گرفته و اجازه عبور ندادند.

به نوشته این خبرگزاری تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه تغییر یافته و آن‌ها خود را به پایگاههای نظامی ارتش سوریه در اطراف شهر حسکه نزدیک کرده‌اند.

یک افسر ارتش سوریه نیز گفت که گشتی‌های آمریکایی پس از ممانعت نیروهای ارتش سوریه، مجبور شدند تا از جاده شهرک «صفیا» به «بیزاره» که در کنترل نیروهای کرد قرار دارد، عبور کنند.

از سوی دیگر اسپوتنیک خبر داد که آمریکا تجهیزات نظامی وسیعی را به پایگاههای خود در شرق دیرالزور انتقال داده است. بنابراین گزارش، کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۵۰ خودروی نظامی امروز (جمعه-۲۱ فوریه) از شهر حسکه به سمت پایکاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر حرکت کرد.

در آخرین نمونه، نیروهای ارتش سوریه در روستای «خربه عمو» در ۲۳ بهمن ماه، مانع از عبور خودروهای نظامی آمریکایی شده و روستاییان نیز به کمک ارتش سوریه آمدند و درگیری بین طرفین رخ داد و سرانجام با پادرمیانی گشتی‌های روسیه، آمریکایی‌ها از منطقه دور شدند.

نظر شما