شناسهٔ خبر: 38383344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه دوم اسفند در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی

خمین - ایرنا - کارنامه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی رقم می‌خورد که مردم زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رای مطالبات و مشارکت سیاسی خود را اعلام کرده و به تصویر کشیدند.

صاحب‌خبر -

مردم خمین از ساعات اولیه رای‌گیری با حضور معنادار در شعب اخذ رای  یکدل، یک‌صدا  برای سربلندی و تحکیم نظام اسلامی به میدان آمده تا با آرای خود پاسخ کوبنده به بدخواهان جمهوری اسلامی بدهند و ماشین تبلیغی دشمن را که از ماه‌ها قبل به راه افتاده بی اثر کنند و بگویند حامی نظام و حریم ولایت فقیه هستند.
با وجود گذشت بیش از ۱۰ ساعت از رای‌گیری  وبا تمدید مجدد انتخابات در وزارت کشور شعب اخد رای خمین همچنان مملو از رای‌دهندگان است که با حضور و انتخابشان خواهان تداوم راه شهدا هستند.
فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان خمین در اولین ساعات شروع رای‌گیری با حضور در شعبه مسجد جامع این شهرستان آرای خود را در صندوق های رای انداختند.
 امام جمعه خمین انتخابات را روز سرنوشت ساز دانست و گفت: مردم با هر برگه رای خود سرنوشت و آینده کشور را تعیین می کنند.
حجت الاسلام سید«علی حسینی‌پور» افزود: انتخابات فرصتی برای مشارکت سیاسی است و حضور آگاهانه در این بزنگاه‌های سیاسی است که اینده کشور را می‌سازد و همه در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف نظام سهیم می‌شوند.
وی ادامه داد: مردم با حضور در پای صندوق های رای با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند.
امام جمعه خمین تاکید کرد: نامزد انقلابی، با ایمان و متعهد به ارزش‌های اسلامی برای انتخاب شدن اصلح است و باید فردی برای تکیه زدن به کرسی سبز بهارستان انتخاب شود که با قوانین کاربردی امور توسعه کشور را تسهیل و تسریع کند.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه رمز پیروزی ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر سختی‌هاست، گفت:  مردم در تمام  مسایل و برهه‌های انقلاب اسلامی  با وجود همه توطئه‌هادر صحنه بوده‌اند و راه انقلاب را تداوم بخشیدند.
«احمد طهرانی» اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران می شود و کشور  را مقابل تهدید دشمنان بیمه می‌کند و این تکلیفی است که هر ایرانی متعهد اکنون باید انجام دهد. 
وی با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم در خمین با آرامش در حال برگزاری است، گفت: ۱۰۵ شعبه اخذ رای شامل ۸۷ شعبه در بخش مرکزی و ۱۸ شعبه در بخش کمره دایر شده و فعالیت دارند و ۲ هزارنیروی انسانی کار اجرای انتخابات را در این حوزه برعهده دارند.
فرماندار خمین یادآور شد: ۲ شعبه سیار شهری به‌منظور جمع‌آوری آرا در بیمارستان، زندان، فرمانداری، شهرک صنعتی و ناحیه مقاومت بسیج و ۴۴ شعبه سیار روستایی در خمین فعالیت دارند تا تمامی شهروندان بتوانند از حق قانونی برای رای دادن بهره‌مند باشند.
طهرانی افزود: یک نفر از یازده نامزد حاضر در عرصه انتخابات خمین به خانه ملت راه‌ می‌یابد و انتظار است که مردم با نگاهی تیزبین بهترین و اصلح ‌ترین فرد را راهی بهارستان کنند. 

رییس هیات بازرسی بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خمین نیز گفت: ۱۰۵ بازرس بر فرآیند رای‌گیری در این حوزه انتخابیه نظارت دارند و تاکنون هیچ تخلف و بی نظمی مشاهده نشده است.
«حسن انصاری» افزود:  بازرسان بر حسن جریان، صحت، اجرای مطلوب، سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات این شهرستان نظارت می‌کنند.
وی اظهار داشت: بازرسان این حوزه انتخابیه در تمامی شعب اخذ رای حضور دارند و یک هیات بازرسی متشکل از پنج نفر نیز بر روند فعالیت این بازرس‌ها در شعب اخذ رای نظارت می‌کند.
یکی از هنرمندان خمین که در شعبه اخذ رای حضور پیدا کرده‌بود ، گفت: نمایندگان مجلس اعضای یکی از ارکان پایه نظام اسلامی هستند و به‌عنوان عصاره تمام ایران  باید قوانین  و تصمیماتی را ایجاد کنند تا امور توسعه کشور به بار بنشیند.
«محمدجواد طاهری» افزود: برخلاف مشکلات فراوانی که بر اثر تحریم و تنگنای اقتصادی پیش آمده مردم همچنان در صحنه مانده‌اند و از کشور و ارمان‌های نظام حراست می‌کنند.
وی تاکید کرد: انتخاب نماینده ای که بتواند قوانینی درست برای حل این مشکلات تصویب کند وظیفه تمام اقشار جامعه است و این مهم نباید به موعد پیش از هر انتخابات موکول شود بلکه احزاب باید در تمامی فصول سال با مردم ممارست سیاسی داشته باشند.
یکی از معلولان خمین که با صندلی چرخدار در شعبه اخذ رای حضور پیدا کرد، گفت: منتخب مردم  در بهارستان فقط به یک گروه خاص یا هوادارانش اختصاص ندارد و باید برای پیگیری مشکلات تمام مردم تلاش کند و فرهنگ پاسخگوی نماینده مجلس شورای اسلامی باید جا بیفتد.
«محسن مشایخی» اظهار داشت: حضور مردم با هر شرایطی که دارند در پای صندوق رای یک وظیفه است و کسی نمی‌تواند به‌دلیل بیماری یا وضعیت جسمی عمراه با محدودیت  از این وظیفه شرعی و ملی شانه خالی کند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی وارد گام دوم شده و برای حرکت با صلابت درمسیر درست به نمایندگان شجاع، مجلس قوی و مسئولان با تدبیر نیاز دارد.
این معلول اهل خمین تصریح کرد: کسانی که با صندوق رای قهر می‌کنند نمی‌توانند از مسئولان در خصوص مشکلات و یا کمبودهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گله کنند چراکه در روز تصمیم گیری برای سرنوشت کشور کناره گرفته‌اند.
یکی از رای اولی‌های خمین  گفت: زنان همواره در عرصه های مختلف کشور نظیر پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و انتخابات های گوناگون در کنار مردان شرکت کردند.
«سحر راشدی» افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه توسعه حضور زنان در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را فراهم می‌کنند.
وی تاکید کرد: بیکاری جوانان، وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه با همین برگه های رای حل می شود.
شهرستان خمین یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.


 

نظر شما