شناسهٔ خبر: 38383209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

آیا لیگ برتر فوتبال به خاطر کرونا تعطیل می شود؟

سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: ما تابع شرایطی هستیم که کشور اعلام کند.

صاحب‌خبر -

سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: ما تابع شرایطی هستیم که کشور اعلام کند. ما هم بخشی از ارگان‌های اجرایی کشور هستیم و تابع ضرورت‌ها و اقداماتی هستیم که کشور می‌خواهد در رابطه با کرونا انجام دهد.

حالا با رسمی شدن حضور کرونا در ایران، باید دید چه گونه این بیماری می‌تواند بر ورزش کشور تأثیر بگذارد؛ اتفاقی که قطعاً می‌تواند تبدیل به معضل برگزاری لیگ‌های داخلی شود. در حال حاضر لیگ‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال در چین که مرکز اصلی این بیماری خطرناک به شمار می‌آید را تعطیل کرده‌است زیرا حضور تماشاگران در فضاهای شلوغ و عمومی هم‌چون استادیوم‌ها می‌تواند بر موج شیوع کرونا بیافزاید. ورزشگاه‌های کشور ما نیز به خصوص در رشته فوتبال همیشه نظاره‌گر هواداران چند هزارنفری است که برای حمایت از تیم محبوب‌شان به استادیوم می‌آیند.
این در حالی است که سازمان لیگ امسال با چالش‌های گوناگونی پیرامون برگزاری مسابقات دست و پنجه نرم می‌کند و طاقت بی‌نظمی دیگری را در برنامه‌هایش ندارد. تیم‌ملی از یک سو در مقطع حساسی قرار دارد و اسکوچیچ دوست خواهد داشت بازیکنان‌اش را بیشتر در اختیار داشته باشد. از سوی دیگر چهار باشگاه کشورمان باید در آسیا به میدان بروند و این در شرایطی است که این فصل با چند هفته‌ای تأخیر شروع شده‌است و باشگاه‌ها هم اکنون نیز معترض به فشردگی بازی‌ها هستند.در همین خصوص سهیل مهدی، سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال در گفت و گو در خصوص که آیا شیوع کرونا در ایران می‌تواند سبب تعطیلی لیگ شود، اظهار کرد: ما تابع شرایطی هستیم که کشور اعلام بکند. ما هم بخشی از ارگان‌های اجرایی کشور هستیم و تابع ضرورت‌ها و اقداماتی هستیم که کشور می‌خواهد انجام دهد. به محض آنکه به ما اعلام بکنند ما بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: این بیماری مثل سیل، زلزله و صاعقه می‌ماند؛ هر چیزی که اتفاق بیافتد و به ما اعلام کنند ما طبق آن انجام وظیفه می‌کنیم و مقابله‌ای از سوی ما با سیاست‌های داخلی وجود ندارد.
سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر لیگ برتر با آن از نظر زمان بندی رو برو است، اگر کار به تعطیلی بکشد به این مسابقات آسیب نمی‌زند؟ خاطرنشان کرد: خدا نکند چنین اتفاقی بیافتد. امیدوارم به سراغ چنین چیزی نرویم و این اتفاق رخ ندهد که بخواهیم لیگ را تعطیل کنیم و خیلی سریع این موضوع مدیریت شود

نظر شما