شناسهٔ خبر: 38383138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رهبری و فتوحی صعود کردند؛

علی پاکدامن از جام جهانی شمشیربازی لهستان حذف شد

زینب حاجی حسینی

علی پاکدامن با شکست برابر شمشیرباز انگلیسی از جام جهانی لهستان کنار رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان از امروز در ورشو آغاز شد و طی آن نمایندگان ایران در جدول مقدماتی به مصاف حریفانشان رفتند.

علی پاکدامن در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگان بلغارستان، لهستان و ژاپن پیروز شد و نتیجه دیدار برابر حریفانی از آلمان وایتالیا را واگذار کرد.

وی در جدول ۱۲۸ نفره مقابل حریفی از انگلیس با نتیجه ١٥ به ٤ باخت و حذف شد در حالیکه دو نماینده دیگر ایران این مرحله را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

محمد رهبری دیدارهای مقدماتی خود را با ۵ برد و یک باخت به پایان رساند.

وی در مصاف با نمایندگان چین، ژاپن، هنگ کنگ، آمریکا و ترکیه پیروز شد و نتیجه رقابت با نماینده فرانسه را واگذار کرد. محمد رهبری در جدول ۱۲۸ نفره نیز حریفی از گرجستان را برد و به جدول ۶۴ نفره صعود کرد. در این مرحله رهبری به مصاف نماینده رومانی می رود.

محمد فتوحی نیز در مرحله مقدماتی جام جهانی لهستان، سه برد برابر نمایندگان بلژیک، روسیه و انگلیس به دست آورد و مقابل حریفان خود از ایتالیا و ژاپن شکست خورد. فتوحی با غلبه بر شمشیرباز آمریکایی در جدول ۱۲۸ نفره راهی جدول ۶۴ نفره مقدماتی شد. نماینده فرانسه حریف او در این مرحله است.

دیدارهای جدول ۶۴ نفره مقدماتی جام جهانی لهستان امشب برگزار می شود.

مجتبی عابدینی دیگر نماینده ایران در جام جهانی لهستان است. وی به دلیل اینکه جزو ۱۶ شمشیر باز برتر در رنکینگ جهانی به حساب می آید، اولین دیدار خود را فردا و در جدول ۶۴ نفره اصلی برگزار می کند.

جام جهانی لهستان از جمله رویدادهای تأثیرگذار در وضعیت المپیکی شمشیر بازان است. تیم اسلحه سابر ایران با هدایت پیمان فخری در این رویداد شرکت کرده است.

نظر شما