شناسهٔ خبر: 38383090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد؛

همه برای ساختن مجلس قوی به میدان آمدند

مردم خراسان جنوبی امروز تمام قد به میدان انتخاب آمدند تا مُهری محکم بر حقانیت نظام بزنند و در چله دوم انقلاب با شور و شعف مضاعف، عزت، افتخار و قدرت خود را به دنیا مخابره کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ خراسان جنوبی: سمیه محمدی:  امروز؛ روز همایش پرشکوه و جشن تکلیف دوباره انقلاب است، هنوز ساعت هشت صبح نشده بود که مردم صف به صف ایستاده بودند، برای خلق حماسه ای دیگر در تاریخ ایران؛ مردم خراسان جنوبی با انگشت اشاره، مهری دوباره بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی در شناسنامه ایران ثبت کردند.

 

همه کم کم آمدند، تا تمام قد نقش خود را به درستی ایفا کنند، برخی از یکدیگر سوال و مشورت می گرفتند، تا با انتخابی اصلح و شایسته تر، امنیت، اقتدار و ایستادگی ایران را رقم بزنند تا رای شان موجب اعتلای نظام، رشد و ترقی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

شکوه و حضور پرشور و گسترده مردم خراسان جنوبی نیز قوت و قدرتی در خور ایران داشت، شکوهی که بیگانگان و غرب زدگان ما کوشش می کنند، آن را معکوس تر از گذشته نشان دهند.

 

هر کمیتی از حضور مردم در انتخابات؛ مهم و نشان دهنده شعور سیاسی و آرمانی مردم انقلاب است؛ اما مردم مرزی و محروم خراسان جنوبی همواره بالاترین حضور را در صحنه های سیاسی مانند حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات داشته اند.

 

 

بر اساس آمار مسئولان، مردم خراسان جنوبی طی ۱۳ دوره انتخاباتی که در این استان برگزار شده، بالای ۷۲ درصد مشارکت داشته ‌اند که نشان می ‌دهد مردم این استان همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

 

مردم خراسان جنوبی خود را مدیون خون هزاران شهید می دانند و به عشق رهبر و ایران پا در میدان و جبهه انتخابات گذاشتند تا در این جبهه سیاسی و نظامی، لبیک یا خامنه ای بگویند و مجلس قوی و منسجم را برای دفاع از حقوق خودشان شکل دهند.

 

یکی از رکن های مجلس قوی حضور حداکثری مردم به صورت تمام قد است که امروز این مهم با مشارکت حداکثری مردم و با حضور پر رغبت رای اولی ها در آزمون انتخابات رقم خواهد خورد.

 

«زینب محمدی» شهروندی است که برای انتخاب اصلح خود پا در میدان انتخابات گذاشته است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: امروز جامعه بیشتر از هر روز نیاز به حضور پر رنگ ما جوانان در انتخابات دارد تا بیگانگان در ابعاد بین المللی نتواند موضع گیری کند، من رای می دهم؛ چراکه دوست دارم برای خودم شخصیت قائل شوم و از رای خودم، نماینده و نامزد خودم دفاع کنم.

 

وی می گوید: هر انتخاب، انگشت اشاره ای به فرداست؛ که به عزت و استقلال ایران کمک و در این شرایط جنگ اقتصادی، چشم دشمن را کور می کند، رای را عزتی می دانم برای کسانی که دل در گرو آزادی ایران اسلامی دارند.

 

به عشق سردار دلها رای می دهند

«ام البنبن عزیزی» هم به خبرنگار  شبستان می گوید: به خاطر سردار دلها شهید سلیمانی رای می دهم، تا لبخند را بر لب رهبرم ببینم و خون سردار سلیمانی پایمال نشود، من آمده ام که سیلی ای جانانه بزنم بر دهان دشمن اسلام، اگر امروز شهید قاسم سپهید می بود، در انتخابات حضور داشت.

 

«حسین قاسمی» هم تاکید می کند: من آمده ام که رای بدهم چراکه رای دادن را یک وظیفه شرعی می دانم، امیدوارم که مردم با شناخت کافی از نامزدها، فرد مناسب را انتخاب کنند و انتظار داریم، هر فردی که پا به مجلس بهارستان بگذارد به فکر مردم باشد نه فکر منافع خودش، دلش برای مردم محروم استان بسوزد و غم خوار مردم سرزمینش باشد.

 

«صغری سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: آمده ام در بهار انقلاب رای دهیم و مجلس قوی را انتخاب کنیم، شناخت کافی از نامزدهای انتخاباتی دارم؛ امیدوارم که اصلح ترین فرد پا به مجلس بگذارد؛ چراکه ما خون دلها خورده ایم، سختی ها کشیده ایم و اگر مردم امروز در صحنه های سیاسی حضور یافته اند به خاطر خون شهید سردار سلیمانی است که برای ما عزت آفرین بود.

 

وی می گوید: ما به دنبال انتقام سخت از آمریکا هستیم تا خون شهید ما، سردار سلیمانی پایمال نشود.

 

 

شرکت ۲۷۵ هزار نفر در انتخابات تاکنون

به گفته «ناصر خوش خبر» معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی خراسان جنوبی آمار رای اولی های خراسان جنوبی را 33 هزار و  427 نفر عنوان می کند و می گوید: از این تعداد 17 هزار پسر و مابقی دخترانی هستند که برای اولین بار رای خود را به صندوق خواهند انداخت و در سرونوشت ایران حضور خواهند داشت.

 

وی بیان می کند: براساس آمار وزارت کشور؛ ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در استان خراسان جنوبی واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

 

خوش خبر با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۵ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند، عنوان کرد: در خراسان جنوبی 677 شعبه اخذ رای در 26 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی از ساعت 8 صبح امروز فرآیند انتخابات را انجام می دهند.

 

مردم، تخلفات انتخاباتی را به دفاتر نظارت شورای نگهبان گزارش دهند

حجت الاسلام «علی محمدی»رئیس هیات نظارت برانتخابات استان خراسان جنوبی هم به خبرنگار شبستان گفت: مردم استان هرکجا خلاف قانون انتخابات را مشاهده کردند، سریعا به حوزه اخذ رای و یا دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان ها اعلام کنند تا جلوی تخلفات انتخاباتی گرفته شود.

 

 

 

پایان پیام/ 575

نظر شما