شناسهٔ خبر: 38382324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

واکنش همتی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

رئیس کل بانک مرکزی نسبت به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF گفت: چنین وقایعی مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حساب اینستاگرامی خود در واکنش به حضور ایران در لیست سیاه FATF نوشت: بار دیگر، دشمنی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با مردم ایران، خود را درقالب مخالفت با توصیه کارشناسان مجموعه FATF در مورد گامهایی که ایران در زمینه عمل به تعهدات خود در مورد مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پول شویی انجام داده است نشان داد.

وی افزود: این رفتار سیاسی و غیر فنی از تابستان ۱۳۹۵ تا امروز ادامه داشته است. گاه بصورت بهانه‌جویی‌های غیر فنی درجریان مجمع FATF توسط نماینده آمریکا و کشورهای هم پیمانش و گاه نیز بصورت تلاش برای اخلال در گزارش‌های کارشناسی. درحالی که در تمام بیانیه‌های مجمع گروه ویژه اقدام مالی، مشخص بود که کشور ما گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.

همتی ادامه داد: مردم عزیزمان خوب می‌دانند که در این دوران سخت تحریم‌های ظالمانه وفشار حداکثری، نظام پولی و مالی کشورمان توانسته است ارتباطات تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوب FATF، برقرار کند که تا حد زیادی تهدیدهای ناشی ازسنگ اندازی و دشمنی آمریکا را مهار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نیز، با همراهی سایر بخشهای اقتصادی، مسیر خود را در جهت بر آورده ساختن نیازهای تجاری کشور، بدون وقفه انجام خواهد داد. عملکرد بانک مرکزی در طول یکسال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم عزیز ایجاد کرده است، که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما