شناسهٔ خبر: 38381780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دیدارهای جداگانه سفیر ایران با نماینده پوتین و سخنگوی وزارت خارجه روسیه

سفیر ایران در مسکو در دیدار با نماینده رئیس جمهور روسیه در کارگروه مقامات عالیرتبه امور خزر، روند همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران/ سیاسی

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «براتچیکوف» نماینده رئیس جمهور روسیه در کارگروه مقامات عالیرتبه امور خزر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر گفتگو کرد.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط با فدراسیون روسیه، همکاری‌های دو کشور در زمینه خزر را مثبت ارزیابی کرد.

جلالی افزود: درخصوص امور خزر، کشورهای ساحلی در قالب کار گروه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، کشتیرانی، شیلات، محیط زیست، ایمنی دریانوردی و دیگر موضوعات نشست‌های منظمی برگزار می‌کنند و همکاری‌ها رو به گسترش است.

براتچیکوف نیز در این دیدار با اشاره به تماس‌های مستمری که بین روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور ایران و روسیه برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه خزر و تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر صورت گرفته است، گفت: دو کشور روسیه و ایران از مواضع مشابهی برخوردار هستند.

وی افزود: با اجرایی شدن توافقنامه‌های کشورهای ساحلی خزر، زمینه‌های همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر افزایش خواهد یافت.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان پنج کشور ساحلی دریای خزر هستند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو همچنین با «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این دیدار بر لزوم اتخاذ تدابیر مشترک برای مقابله با تهدیدات رسانه‌های مخالف و اخبار جعلی درباره دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت تقویت ارتباطات و تعامل رسانه‌های دو کشور در ارائه واقعیت‌های روابط و تحولات، دسترسی رسانه‌ها به اخبار موثق و دست اول را در خنثی کردن تبلیغات رسانه‌های مخالف مهم و با اهمیت توصیف کرد.

کاظم جلالی سفیر ایران نیز در این ملاقات ضمن تشکر از مواضع سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص مسائل ایران، با اشاره به تشکیل کمیته همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور، تقویت و اهمیت این نهاد در مقابله با اخبار جعلی و دسترسی به منابع موثق توسط رسانه‌های دو کشور را یکی از راهکارهای مقابله با این تبلیغات برشمرد.

همچنین در این ملاقات دو طرف بر تداوم دیدارها و ملاقات‌های دوجانبه به ویژه ارتباطات رسانه‌ای دو کشور در بخش‌های دولتی و غیردولتی توافق کردند.

فارس

نظر شما