شناسهٔ خبر: 38381187 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

ویروس کرونا با مسافری از ایران به لبنان رسید/ ابتلای ۶ نفر به ویروس در ایتالیا و ۹ نفر در ژاپن

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لبنان تایید شده است. فرد مبتلا یک زن ۴۵ساله لبنانی است که پس از بازگشت از سفر به قم، در ایران، در بیمارستانی در لبنان بستری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، سیاوش فلاح پور در صفحه شخصی خود نوشت: تایید ابتلای این شهروند لبنانی به کرونا بعد از بازگشتش از ایران می تواند مقدمه اعمال محدودیت های جدی در سطح منطقه و یا حتی جهان برای مسافران ایرانی باشد.

فعلا وزارت بهداشت لبنان گفته مسافران ایرانی بعد از قرنطینه دو هفته ای اجازه ورود به کشور را دارند.

وزیر بهداشت لبنان: یک مبتلا به ویروس کرونا و ۲ مورد مشکوک ثبت شد

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان امروز (جمعه) تاکید کرد: ویروس کُشنده ی کرونا برغم اتخاذ تدابیر بهداشتی در مرزهای زمینی، بندرگاه ها و فرودگاه بین المللی لبنان، وارد این کشور شده و تا کنون یک مبتلا به این بیماری و ۲ مورد مشکوک شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی در یک نشست خبری در بیروت گفت: بر اساس گزارش انجمن ملی مبارزه با کرونا در لبنان، نتایج آزمایش های تی سی آر از یک خانم ۴۵ ساله لبنانی که از قم وارد بیروت شده، مثبت بوده و او حامل این بیماری است و ۲  لبنانی دیگر، مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.

حمد حسن اضافه کرد: تیم متخصص وارد هواپیمای ایرانی شد و مسافران آن را معاینه کرد و شهروند لبنانی که علایم این بیماری را داشت توسط نیروهای صلیب سرخ از بقیه جدا و در منزلش قرنطینه شد.

وی ایجاد ترس در میان شهروندان لبنانی را درست ندانست و گفت: نشانه های کسی که بیماری کرونا را دارد، و نیز ۲ مورد مشکوک، جدی و شدید نیست.

حمد حسن افزود: شهروند مبتلا و نیز ۲  فرد مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان رفیق حریری برای درمان و نیز آزمایش های لازم بستری شده اند.

وزیر بهداشت لبنان شایعه ی انتقال ۲ جسد از درون هواپیماهای ماهان و ایران ایر که روزهای گذشته در فرودگاه رفیق حریری بیروت به زمین نشستند رد کرد و گفت: اکنون لبنان نیازی ندارد که در خصوص کرونا حالت اضطراری اعلام کند.

حسن اظهار کرد: تصمیم برای متوقف کردن پروازها از بیروت به تهران و مشهد و برعکس را نگرفته ایم و این مساله پس از رایزنی با حسان دیاب نخست وزیر لبنان انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت لبنان از همه ی ایرانیانی که ظرف ۲ هفته گذشته به لبنان آمده اند خواست تا ۱۴ روز در منزل خود بمانند و اگر نشانه های بیماری کرونا را در خود احساس کردند با شماره ۷۶۵۹۲۶۹۹ تماس بگیرند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان با مسافران هواپیمای ایرانی در تماس خواهد بود و و وضعیت سلامتی آن ها را پیگیری و اگر علایم این بیماری در آن ها بروز کرد تدابیر لازم اتخاذ خواهد کرد.

حمد حسن گفت: یک بخش کامل در بیمارستان رفیق حریری در بیروت و بخش دیگری در بیمارستان دولتی این شهر برای درمان بیماران کرونا تخصیص یافته است.

وزیر بهداشت لبنان افزود: شمار اعضای گروه ویژه برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته و تیم حل بحران تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: خارجی هایی که از ۱۰ روز به این سو وارد لبنان شده اند مورد آزمایش قرار می گیرند تا اطمنیان حاصل شود حامل ویروس کرونا نیستند.

حمد حسن گفت: ۱۲ گروه ویژه برای اجرای عملیات اورژانس و نجات بیماران مبتلا تشکیل شده است.

وزیر بهداشت لبنان گفت: مسافران پیش از ورود به لبنان به وسیله پزشک معاینه می شوند و اگر نشانه های بیماری‌های تنفسی، تب، تنگی نفس، سرفه در آنان مشاهده شد از بقیه جدا و به بیمارستان رفیق حریری برای درمان منتقل می  شوند.

وی از شهروندان لبنانی خواست بدون ترس، موارد مشکوک به ویروس کرونا را اطلاع رسانی کنند و پیگیر اخبار و اطلاعیه های وزارت بهداشت باشند.

انجمن ملی مبارزه با کرونا در لبنان شامگاه جمعه در کاخ نخست وزیری تشکیل جلسه داده است.

نخستین شخص مبتلا به کروناویروس (Coronaviruses) در اسرائیل گزارش شد

مسوولان درمانی رژیم صهیونیستی می گویند نخستین مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا( COVID- ۱۹) را در فلسطین اشغالی ثبت کرده اند.

به نوشته روزنامه « جروزالم پست»، این صهیونیست یکی از اسرائیلی های حاضر در کشتی تفریحی «دایموند پرینسس» در بندر ژاپن بود که جدیدا با اصرار مقامات تل آویو به فلسطین اشغالی بازگردانده شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، این صهیونیست در زمانیکه در ژاپن بود به این ویروس جدید مبتلا شد و پس از برگشت به فلسطین اشغالی مشخص شد که آلوده است.

بر این اساس، یازده صهیونیستی که از کشتی تجاری ژاپنی به فلسطین اشغالی بازگردانده شدند، علی رغم این که علایمی از بیماری نداشتند، قرار است به مدت دو هفته قرنطینه (Quarantine) شوند.

ابتلای ۶ نفر به ویروس «کرونا» در ایتالیا

 ابتلای شش نفر به ویروس «کرونا» در ایتالیا تایید شد. این خبر را فرمانداری منطقه لومباردی امروز -‌جمعه- گزارش داد. 

مقام‌های رسمی از ساکنان شهرهای حومه میلان خواستند تا در منازل خود بمانند. پزشکان در حال حاضر مشغول آزمایش افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند. 

هیچ یک از شش فرد مبتلا به چین سفر نکرده بودند. 

شناسایی ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در امارات

وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز جمعه از شناسایی ۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، وزارت بهداشت امارات افزوده است: یک مرد فیلیپینی ۳۴ ساله و یک مرد بنگلادشی ۳۹ ساله به ویروس کرونا مبتلا شدند که وضع عمومی آنها خوب گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این ۲ فرد با یک شهروند چینی در تماس بودند که پیش از این به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

تایید ۹ مورد دیگر ابتلا به کرونا در ژاپن

طبق اعلامیه مطبوعاتی وزارت بهداشت ژاپن، ۹ مورد جدید از ویروس کرونا در ژاپن تأیید شده است که تعداد کل مبتلایان این کشور را به ۷۲۶ نفر رسانده است.

نظر شما