شناسهٔ خبر: 38380832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهر حماسه بر شناسنامه‌های مردم قبله پایتخت

شهرری ـ ایرنا ـ مردم جنوب تهران به عشق ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب و همچنین خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و دفاع از حیثیت خون شهدا به ویژه سردار سلیمانی با وجود هوای سرد از ساعت های اولیه صبح امروز با تشکیل صف‌های طولانی جلوی در مساجد، مدارس و شعبه‌های اخذ رای انتخاباتی پرشور را رقم زدند.

صاحب‌خبر -

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۴۶۰ شعبه اخذ رای در شهرستان ری آغاز شد، برغم تمامی مشکلات اقتصادی، بیکاری و شایعاتی در مورد شیوع ویروی کرونا مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه قبله تهران مانند انتخابات های مختلف دوره های گذشته با حضور پرشور در پای صندوق های رای دیگر به این وظیفه شرعی، ملی و حق قانونی خود در تعیین شرنوشت کشور وارد صحنه شدند.

مردم کربلای ایرن با وجود بوق و کرنای تبلیغاتی رسانه های غربی که تلاش می کردند مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند از ساعات اولیه صبح برای انداختن رای خود در صندوق ها در جلوی مساجد، مداری و محل های رای گیری صف کشیدند و بار دیگر جواب دندان شکنی به استکبار جهانی و حامیان داخلی و خارجیشان دادند.

رای دادن وظیفه شرعی و ملی هر ایرانی است

سید مجتبی بیات که پدر ۲ فرزند پنج و یک ساله است در حالی همسرش داخل مسجد حضرت زینب (س) شهرری  در حال رای دادن و خودش نیز دختر یک ساله‌اش را در آغوش گرفته است به خبرنگار ایرنا گفت: رای دادن وظیفه شرعی و ملی هر ایرانی است که باید در هر شرایط این کار مهم را انجام داد.

وی که دست دختر پنج ساله‌اش را نیز گرفته است، ادامه داد: انتخاب افراد اصلح و ولایت مدار برای ساختن ایرانی آباد وظیفه هر ایرانی است که باید به آن جامعه عمل بپوشاند، بنده به همراه خانواده‌ام به عشق رهبر و کشورم در پای صندوق رای حاضر شده ام.

بیات در خصوص نحوه آشنایی با کاندیدای مورد نظرش نیز عنوان کرد: سابقه افراد و مطالعه برنامه هایشان از طریق تبلیغات انتخاباتی و پوسترهایشان در انتخاب ما اثر گذار بود.

وی یادآور شد: انتخاب صحیح و درست نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می تواند موجب آینده ای روشن برای کشور و نظام اسلامی ایران باشد که باید همه افراد به عشق کشور و شهدا این کار را انجام دهند.

برای مقابله با توطئه دشمنان به میدان آمده ایم

فتح الله همدانی نژاد که در حدود ۷۰ سال سند دارد و ماسکی نیز برای پیشگیر از ابتلا به ویروس کرونا بر جلوی دهان خود زده است در صف طولانی مسجد ارشاد شهرری واقع در میدان نماز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به عشق شهدای به خون خواهی سردار رشید اسلامی حاج قاسم سیلمانی و مقابله با توطئه دشمنان به میدان انتخابات آمده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ ساعت در صندوق اخذ رای در هوای سرد زمستانی ایستاده است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری باید بدانند که ملت بزرگ ایران برای لبیک گفتن به ندای رهبری و حمایت نظام اسلامی و آینده کشورشان به میدان انتخابات پا گذاشته اند.

همدانی نژاد یادآور شد: نمایندگان مجلس باید بدون هرگونه منافع شخصی، حزبی و منطقه ای برای عزت و اعتلای کشور تلاش کنند و همواره صداقت با مردم و درستی را در دستور کار قرار دهند.

اموال نمایندگان مجلس باید توسط قوه قضاییه برآورد شود

اموال و دارایی نمایندگان مجلس باید توسط قوه قضاییه برآورد شود

زهرا جعفربیگی خانوم ۳۵ ساله با پای شکسته و عصا بدست در حیاط مسجد فیروزآبادی شهرری به خبرنگار ایرنا گفت: اموال و داریی نمایندگان مجلس باید در بدو ورود به مجلس و در پایان دوره نمایندگیشان توسط قوه قضاییه برآورد شود.

وی با بیان اینکه مردم به عشق رهبر، کشور و شهدای پا به میدان انتخابات گذاشته اند، افزود: وضعیت معیشت و زندگی مردم حال و روز خوشی ندارد نمایندگان مجلس در وهله اول باید خودشان را از هرگونه فساد مبرا کنند و پس از آن با هرگونه ناعدالتی و نابرابری مبارزه کنند.

جعفربیگی تاکید کرد: قوه قضاییه باید بدون هیچگونه اغماضی دارایی قبل از ورود به مجلس و پس از پایان یافتن دوره نمایندگی اش را زیر نظر بگیرد تا کسی نتواند از موقعیت خود سوءاستفاده نماید.

برای تشکیل مجلس قوی و کارآمد در انتخابات شرکت کرده ام

میترا زارع یکی از رای اولی های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری نیز در حالی که بیش از یک ساعت در صف صندوق رای حرم عبدالعظیم(ع) ایستاده است، به خبرنگار ایرنا گفت: برای تشکیل مجلس قوی و کارآمد برای اولین بار در انتخابات شرکت کرده ام و از اینکه توانستم در آینده کشور سهیم باشم بسیار خوشحال هستم.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات تودهنی محکمی به آمریکا است، عنوان کرد: نمایندگان مجلسی باید روحیه انقلابی، جهادی و در یک کلام مومن باشند و درد مردم به ویژه جوانان را بدانند.

زارع یادآور شد: برای انتخاب کاندیدای مورد نظرم به هیچ عنوان به احزاب و گروه های سیاسی توجه نکردم و فقط با تحقیق در سوابق و شعارهای تبلیغاتی به این افراد رای داده ام.

مشارکت مردم جنوب تهران در انتخابات مثال زدنی است

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این گزارش با بیان اینکه تمامی امکانات جنوب تهران برای برگزاری انتخاباتی پرشور بسیج شده است، گفت: بر اساس شواهد و گزارش ناظران انتخاباتی مشارکت مردم جنوب تهران از ساعات اولیه آغاز انتخابات بسیار بالا برآورد شده است.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: براساس برآوردهای ناظران انتخاباتی مردم شهرستان ری از ساعات اولیه صبح امروز حضور پرشوری در انتخاب داشته اند به طوری در چندین شعبه انتخابات به دلیل صندوق های سیار به کمک صندوق های ثابت رفته اند.

وی ادامه داد: مسئولان انتخابات شهرستان ری به دلیل ازدحام رای دهندگان در مسجد ارشاد شهرری، شعبه فروشگان نجم خاورمیانه در خیابان فداییان اسلام، شعبه ساختمان مشگات محله ۱۳ آبان و حسینیه قایم صندوق های سیار به کمک صندوق های ثابت رفته اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم انرژی خدمتگزاران انتخابات را مضاعف می کند، افزود: فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از ماه های گذشته آغاز شده بود و در حال حاضر نیز اقدامات لازم از سوی هیات های اجرایی، بازرسی و انتظامی و نظارت در حوزه سرزمینی ری انجام شده است.

وی افزود: شهرستان ری همواره در مشارکت اجتماعی حضور پرشور داشته و در سرکشی که از شعبات به عمل آمد و گزارشاتی که از بخش ها رسیده شاهد مشارکت بالای مردم ری هستیم.

توکلی ادامه داد: تمامی عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و انتظامی در تلاش هستند تا شاهد انتخاباتی سلامت، پرشور و با شکوه در دوم اسفندماه رقم بخورد.

وی تصریح کرد: این انتخابات در حوزه بین المللی و جهانی تاثیر به سزایی خواهد داشت لذا  امروز از حضور پرشور مردم در انتخابات برای خدمات رسانی به این مردم غیور و ولایتمداری انرژی مضاعف برای خدمتگزاری دریافت کردیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با شاره به برقراری امنیت در شهرستان ری بیان کرد: امنیت انتخابات توسط معارضین شعبات انجام می شود و در صورت موارد خاص از سوی کمیته های تعیین شده اقدام خواهد شد.

این مسئول  در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی برای کلیه شعب در نظر گرفته شده و در واقع محافظت صندوق ها در شهرستان ری توسط نیروی انتظامی انجام می شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفندماه در حال برگزاری است.

نظر شما