شناسهٔ خبر: 38380410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تائید ابتلای دو گیلانی به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تائید ابتلای دو گیلانی به ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا اولین بار از حیوان به انسان منتقل و هم‌اکنون در حدود ۳۰ کشور جهان هم مشاهده‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دکتر ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین نمونه‌های مبتلا به ویروس کرونا در ایران مربوط به استان قم بوده، گفت: نمونه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا در دیگر استان‌های کشور نیز مشاهده‌شده است.

 وی با اشاره به انتقال سریع ویروس کرونا از انسان به انسان گفت: ویروس کرونا اولین بار از حیوان به انسان منتقل و هم‌اکنون در حدود ۳۰ کشور جهان هم مشاهده‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرعت انتقال این ویروس را بسیار بالا اعلام کرد و یادآور شد: ویروس کرونا می‌تواند به مدت ۴۸ ساعت روی اشیا و چهار ساعت بر روی پوست دست‌ها زنده بماند.

سالاری با بیان اینکه ویروس کرونا به میزان بالایی دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند، گفت: ممکن است مواردی از مبتلایان پس از بهبودی نیز از وجود ویروس کرونا در بدن خود بی‌اطلاع باشند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است ویروس کرونا تا دو هفته در بدن فرد بهبودیافته به‌صورت وجود داشته باشد، گفت: باید به رعایت مسائل بهداشتی توجه جدی نمود؛ خطر این بیماری در کودکان زیر پنج سال نیم درصد و در افراد بالای ۷۰ سال تا هشتاد درصد است و لازم است مسائل بهداشتی موردتوجه افراد قرار گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه دقایقی پیش انستیتو پاستور قطعیت ابتلای دو تن از نمونه‌های مشکوک در گیلان به ویروس کرونا را تائید کرده است، گفت: شورای سلامت استان به ریاست دکتر ارسلان زارع از دو هفته پیش برای مقابله با کرونا تشکیل‌شده و تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری در استان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه چند بیمارستان سطح استان برای قرنطینه مبتلایان به این ویروس تخلیه‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: خطر این ویروس از آنفولانزا کمتر است، به این سبب لازم است شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شستن مکرر دست‌ها با آب گرم و صابون را مورد تأکید قرارداد و افزود: به‌منظور کاهش احتمال ابتلا به این بیماری، لازم است تا فاصله خود را با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند یک تا یک و نیم متر حفظ کرد.

سالاری به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان با حیوانات تماس برقرار نکنند و در صورت تماس دست‌هایشان را به‌خوبی بشویند تا از انتقال ویروس کرونا پیشگیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما