شناسهٔ خبر: 38379992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کردستانی ها برای ادای تکلیف به صحنه انتخابات آمدند

امروز جمعه (۲ اسفند) مردم استان کردستان برای ادای تکلیف به صحنه انتخابات آمده بودند تا به وظیفه شرعی خود عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امروز جمعه (۲ اسفند) یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان هم در حال برگزاراست ومردم این استان با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای آمده اند تا نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند. بر آن شدیم تا نظر مردم را که در صف انتخابات بودند در خصوص  انتظارات شان از یک نماینده و مهمترین دستاورد مشارکت در انتخابات را جویا شویم.

یکی  از شهروندان سنندجی  می‌گوید:حضور در انتخابات تکلیف شرعی ماست و ما با رای دادن می‌توانیم به صورت مستقیم در سرنوشت خود واستانمان تاثیرگذار باشیم و باید با انتخاب درست به افرادی که واجد شرایط و صلاحیت بیشتری هستند رای بدهیم تا یک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشیم که به اصول نظام پایبند باشد.

صفوف طولانی پشت صندوق های رای

یک فرهنگی با سابقه سنندجی هم می‌گوید: هر گرایش و سلیقه‌ای که داریم باید فعالانه در انتخابات حاضر شویم. چراکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و ما چاره‌ای جز این نداریم و مکلف هستیم تا سرنوشت خود را تعیین کنیم.

صفوف طولانی پشت صندوق های رای

یکی دیگر از شهروندان سنندجی در رابطه با واکنش دشمنان به حضورپرشور مردم در انتخابات می‌گوید:دشمنان کشورمان تلاش می‌کنند که انتخابات برگزار نشود وهرجوری که می‌توانند انتخابات را خراب کنند، اما ما مردم استان کردستان باید آگاه باشیم وباید با حضور و انتخاب شخص اصلح به تمام این نقشه‌ها خط بطلان بکشیم، و بر خلاف خواست دشمن عمل کنیم.

برخی جوانان انقلابی و ولایتمدارسنندجی نیز با یک دست شناسنامه و یک دست دیگر تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی به پای صندوق های رای آمده بودند تا اعلام کنند که راه حاج قاسم ادامه دارد و هیچ گاه دست از پشتیبانی از انقلاب برنمی دارند.

یکی از شهروندان سنندجی که عشق به حاج قاسم سلیمانی را دلیلی برای شرکت در انتخابات دانسته، در پاسخ به این سوال که اگر روح سردار سلیمانی ناظر براین حضور پرشور باشه چه می‌گوید؟ افزود: قطعا سردارشهید حاج قاسم سلیمانی می‌گوید با رأی به نمایندگان و مشارکتتان در انتخابات به‌نوعی ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل هستید و موجب خرسندی رهبر وعصبانیت دشمنان خواهید شد.

کردستانی ها برای ادای تکلیف به صحنه انتخابات آمدند

در این میان، رای اولی های نیز حضور پررنگی در صفوف بهم فشرده جمعیت رای دهندگان در سنندج داشتند، شور و شوق این افراد از اولین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم بودن در ثبت حماسه دوم اسفند به حدی بود که آنان شناسنامه خود را به نشانه رای دادن مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار می دادند.

ارمان صادقی یک رای اولی سنندجی می گوید: امروز رای دادم تا به وظیفه و تکلیف خود در قبال کشورم عمل کرده باشم و به دشمنان بگویم که نقشه های آنان هیچ وقت نمی توانند علیه ملت و میهن ما عملی شود.

ازاو درباره حسش نسبت به اینکه اگر کاندیداری مورد نظرش قبول شود یا نشود، پرسیدم در پاسخ می‌گوید: اگر کاندیدای مورد نظرم رای بیاورد قطعا خوشحال می‌شوم. ولی اگر رای نیاورد تابع جمع هستیم و امیدوارم که خیر مردم هم در همان باشد.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی می‌گوید:با وجود مشکلاتی که در حال حاضردر کشور ما هست در انتخابات شرکت کردم ورای خود رادر صندوق انداختم چرا که اگر شرکت نکنیم حق رای خود را از دست می‌دهیم، چون با مشارکت و حضور خود به نوعی در آینده کشورمان سهیم هستیم و برای آینده می‌توانیم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کردستانی ها برای ادای تکلیف به صحنه انتخابات آمدند

یکی  از کاسبان شهروندان سنندجی که از ساعات اولیه صبح آمده بود تا رای خود را در صندوق بیندازد درمورد خواسته اش از نماینده مورد نظرش می‌گوید: انتظاراتم از یک نماینده مجلس داشتن صداقت، پاکدستی، عمل به وعده ها، پرهیز از دادن وعده‌های خارج از وظایف قانونی، توجه به مردم و تلاش برای وضع قوانینی که به رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم بینجامد، است.

کردستانی ها برای ادای تکلیف به صحنه انتخابات آمدند

یک جوان سنندجی هم می‌گوید: انتظارم از یک نماینده اصلح این است که به کار‌های کلان برای افزایش اشتغال جوان و تحصیلکرده‌ها و توسعه همه جانبه کردستان گام بردارد.

وی می افزاید: بیکاری امروز دغدغه همه مردم و خانواده‌ها است و رفع این مشکل با ایجاد کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی می‌تواند انجام گیرد بنابراین یک نماینده خوب باید تلاش کند با وضع قوانین لازم در این عرصه مشکلات را از میان بردارد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.
۹۴ کاندیدا شامل ۸۷ مرد و هشت زن در استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما