شناسهٔ خبر: 38379985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روز انتخاب/

کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند نمی توانند در آینده از عملکرد مسئولین انتقاد کنند

یاسین یوسف پور

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اراک گفت: کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند نمی توانند در آینده از عملکرد مسئولین انتقاد کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ظرافت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مادامی که هویت ایرانی و اسلامی ما وجود دارد، دشمنان درصدد مقابله با ما بر خواهند آمد. ایستادگی و مقاومت مردم از ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران است که این رکن مهم با حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف انقلاب از جمله انتخابات محقق می شود.

وی ادامه داد: دشمنان امروزه بیشتر از گذشته به جنگ رو در رو با ما روی آورده اند و بر همین اساس حضور مردم می تواند نقش بیشتر و مهمتری در مقایسه با گذشته داشته باشد. مطئمنا هرچقدر انقلاب اسلامی ایران به سمت ارزش ها و اهداف خود حرکت کند، ایستادگی و مقابله دشمنان هم با ما بیشتر خواهد بود که البته با حضور همه جانبه و حمایت مردم از انقلاب اسلامی پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: همان طور که انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم شکل گرفته است، استمرار و دوام آن نیز با حضور مردم ممکن می شود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اراک در خصوص اصلی ترین مطالبات جامعه دانشگاهیان از مجلس آینده، اظهار کرد: متاسفانه وزرایی که در گذشته از سوی مجالس قبل انتخاب می شدند، نقش خود را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... به خوبی ایفا نمی کردند و با توجه به اینکه انتخاب وزرای کشور هم در چارچوب رأی و نظر نمایندگان مجلس است، مردم باید در انتخاب فرد اصلح و کارآمد دقت کافی داشته باشند و با آگاهی کامل رأی خود را به صندوق بیندازند.

حجت الاسلام ظرافت افزود: عملکرد وزارت علوم در گذشته گاها با ضعف و گاهی با قوت روبرو بوده است، اما متاسفانه جامعه دانشگاهی از عملکرد وزاری علومی که مجلس در گذشته راهی این وزارت خانه می کرده است، رضایت چندانی نداشته اند و امیدواریم با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هم مجلس را در رأس امور کشور خطاب می کنند، نمایندگان مردم بتوانند با انتخابی هوشمندانه در راستای تحقق اهداف آموزش عالی کشور و دانشگاه ها گام موثری برداند.

وی با بیان اینکه رأی رهبر یک جامعه با یک شخص عادی از حیث شمارش آرا یکسان خواهد بود، تاکید کرد: حتی یک رأی هم می تواند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد و همین یک نفر یک نفرها هستند که باید در صحنه انتخابات در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و برای آینده کشورشان تصمیم گیری کنند. از آنجاکه که آینده متعلق به جوانان امروزیست، همه اقشار جامعه علی الخصوص جوانان و دانشجویان باید در انتخابات شرکت کنند و تنها در این صورت که افراد می توانند در صورت ناکارآمدی شخص مورد نظر به او گلایه کنند و انتقادات خود را به او بگویند؛ در واقع زمانی انسان می تواند مطالبه گری کند که در سرنوشت کشور خود حضور و مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما