شناسهٔ خبر: 38379939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل از اصلاحات دولت لبنان حمایت کرد

بیروت - ایرنا - «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان امروز (جمعه) از برنامه‌ی اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دولت این کشور به ریاست «حسان دیاب» حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان وی در دیدار با میشل عون رییس جمهوری در کاخ بعبدا در شرق بیروت، تشکیل دولت جدید و گرفتن رای اعتماد از مجلس را تبریک گفت و افزود: به‌زودی از کشورهای حامی لبنان دیدار و وضعیت مرحله جدید این کشور که با اصلاحات آغاز شده است، گزارش می‌کنم.

این دولت متشکل از ۲۰ وزیر فن سالار (تکنوکرات) و غیر حزبی که ۶ تن از اعضای آن زن هستند، دوم بهمن تشکیل شد و ۲۲ بهمن رسمیت یافت.

کوبیش خاطرنشان کرد: گزارش دومی هم از تازه‌ترین وضعیت اجرای بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را به این سازمان تقدیم خواهم کرد.

مطابق این قطعنامه که پایان تابستان ۱۳۸۵ و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ی رژیم اسراییل علیه حزب‌الله منتشر شد، این رژیم ملزم شده به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد. با این همه به طور مکرر مفاد آن توسط رژیم صهیونیستی نقض می‌شود.

در دیدار نماینده سازمان ملل با عون، رییس جمهوری لبنان تاکید کرد که اولویت دولت جدید مبارزه جدی با فساد، اصلاح نهادها و موسسه های مالی و اقتصادی و اداری با کمک صندوق بین المللی پول با هدف کسب اعتماد مردم و جامعه جهانی به ویژه کشورهای حامی لبنان است.

عون خاطرنشان کرد: به‌رغم تحولات تازه در سوریه، عراق و فلسطین، اوضاع جنوب لبنان با ثبات و آرام است و نماینده سازمان ملل باید اجرای بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ را تضمین کند.

رییس جمهوری لبنان با اشاره به وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری در کشورش بار دیگر خواستار بازگشت آنان به سوریه شد.

نظر شما