شناسهٔ خبر: 38379709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

این گزارش در حال تکمیل شدن است...

انتخابات در شهرستان‌های خراسان رضوی

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان خراسان رضوی آغاز شده است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کاشمر:

30 تذکر و تشکیل 3 پرونده برای هواداران و نامزدهای متخلف در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون به هواداران و نامزدهای متخلف انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ بیش از 30 مورد در موارد مختلف تذکر داده شده و 3 مورد پرونده برای نامزدهای متخلف تشکیل شده است.

غلامرضا طالعی ادامه داد: از ابتدای امروز تمامی عوامل اطلاعاتی در همه شعبات اخذ رأی و سطح شهر حضور دارند و تمامی فعالیت‎ها و تحرکات انتخاباتی به صورت دقیق رصد می‎شود و با کسانی که بخواهند به خرید و فروش رأی و اقدام به آوردن افرادی به صورت اتوبوسی برای رأی دادن کنند، برخورد قانونی می‎شود.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ همچنین گفت: تاکنون در کل حوزه 40 هزار و 443 رأی داده شده که بیشترین آمار ماخوذه با 17 هزار و 563 رأی مربوط به شهرستان کاشمر است.

مسلم ساقی بیان کرد: بیشترین میانگین سنی مربوط به سن 35 تا 45 سال با 8 هزار و 742 رأی بوده و همچنین 32 رأی از افراد بالای 95 سال بوده است، تاکنون 20 هزار و 505 نفر مرد و 20 هزار و 780 زن به پای صندوق‎های رأی رفته‎اند.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار:

رقابت 4 نامزد برای تصاحب یک کرسی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار

رئیس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات، 133 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

حسین سنجرانی افزود: از ۸۶ شعبه اخذ رأی در خواف 60 صندوق ثابت و 26 صندوق سیار و از 47 شعبه در رشتخوار 28 صندوق ثابت و 19 شعبه سیار هستند.

وی همچنین جمعیت کل آمار واجدین شرایط رای دادن در خواف و رشتخوار را حدود 130 هزار نفر و آمار رای اولی‎ها در خواف را 6 هزار و 702 نفر و در رشتخوار دو هزار و 750 نفر اعلام نمود.

فرماندار خواف یادآور شد: پس از اینکه 58 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خواف و رشتخوار ثبت‌نام کردند، 31 نفر از سوی شورای نگهبان تایید شدند و اکنون پس از اینکه تعدادی از نامزدها انصراف دادند، فقط 4 نفر در صحنه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

رئیس حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد:

۲۷۱ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد

رئیس حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد نیز مطرح کرد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب ۲۷۱ شعبه اخذ رای کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

مرتضی حمیدی افزود: این دوره از انتخابات در شهرستان تربت‌جام ۱۴۳ هزار نفر، تایباد ۷۵ هزار نفر، باخرز ۳۵ هزار نفر و صالح‌آباد ۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی بیان کرد: در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بالغ بر ۱۸ هزار رای اولی از حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‎آباد واجد شرایط رأی دادن هستند.

حمیدی تصریح کرد: در زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کم‌ترین تخلفات در این حوزه مشاهده شد، تنها چند مورد نصب پوستر بر روی دیوارها و ستون‎های برق در سطح حوزه انتخابی بود که با تذکر رفع شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شعب اخذ رای در مدارس مستقر شده بنا به سفارش وزارت بهداشت مایع ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا توزیع شده است.

رئیس حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه:

رصد فعالیت نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه

رئیس حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت‎ تمام نامزدهای انتخابات به صورت کامل در این حوزه انتخابیه رصد شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله تذکرها و اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

علی‌رضا قامتی ادامه داد: اگرچه نامزدهای انتخابات تلاش نمودند در چارچوب قانون حرکت کنند اما طبیعی است که به دلیل تعداد بالای نامزدهای انتخابات تخلفاتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی و هیئت بازرسی دو مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی هستند، در سطح حوزه انتخابیه شهرستان نیشابور و فیروزه 375 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که حدود 330 شعبه مربوط به شهرستان نیشابور و 45 شعبه نیز برای شهرستان فیروزه است.

فرماندار نیشابور گفت: از 330 شعبه اخذ رای که در شهرستان نیشابور وجود دارد 150 شعبه داخل شهر نیشابور، 70 شعبه بخش مرکزی، 51 شعبه بخش زبرخان، 34 شعبه بخش میان‌جلگه و 25 شعبه مربوط به بخش سرولایت است.

رئیس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان:

88 هزار و 518 نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان

رئیس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان به ایسنا گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری حدود 88 هزار و 518 نفر در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واجد شرایط رأی دادن هستند.

حامد قربانی افزود: برای این دوره از انتخابات 117 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که 80 شعبه در شهرستان گناباد و 37 شعبه در شهرستان بجستان است، همچنین تعداد واجدین شرایط رأی دادن در شهرستان گناباد 65 هزار و 834 نفر هستند.

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه تاکنون تخلف تاثیرگذار و کلی در حوزه انتخابیه گزارش نشده است، بیان کرد: تا این لحظه 16 هزار و 600 تعرفه اخذ رأی توزیع شده است.

فرماندار کلات:

18 شعبه ثابت و 32 شعبه سیار در شهرستان کلات

فرماندار کلات نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بالغ بر یک هزار نفر از عوامل اجرای کار برگزاری انتخابات در این شهرستان را برعهده دارند، این تعداد در قالب 18 شعبه ثابت و 32 شعبه سیار هستند که از محله‎های دامداری و عشایری کار رأی گیری را انجام می‎دهند.

مهدی ناصری مطرح کرد: آمار واجدین شرایط رای دادن 27 هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و 830 نفر رأی اولی هستند.

 رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه:

استقرار 62 درصد صندوق‌های رای در روستاهای حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه

رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ایسنا گفت: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸۲ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده که ۶۲ درصد آن در روستاها مستقر هستند.

علی رستمی اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۸ شعبه در شهر تربت‌حیدریه و بخش مرکزی، ۳۸ شعبه در بخش جلگه‌رخ، ۱۷ شعبه در بخش کدکن، ۱۱ شعبه در بخش بایگ، ۲۴ شعبه در شهر فیض‌آباد و بخش مرکزی، ۲۳ شعبه در بخش شادمهر، ۳۶ شعبه در شهر دولت‌آباد و بخش مرکزی و ۲۵ شعبه نیز در بخش سلیمان زاوه، آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ درصد شعب اخذ رای در نقاط شهری این حوزه انتخابیه، افزود: 5500  نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

فرماندار تربت‌حیدریه بیان کرد: از جمعیت ۳۴۳ هزار نفری این حوزه انتخابیه ۲۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن و ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی در این حوزه انتخابیه هستند.

وی مطرح کرد: خوشبختانه در زمان مشخص شده برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تخلف چشمگیری در این حوزه انتخابیه به چشم نخورد و تا این لحظه انتخابات در فضایی سالم برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار:

استقرار 400 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری 405 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن مستقر هستند. از این تعداد شعب اخذ رای ۲۲۵ شعبه ثابت و سیار در شهرستان سبزوار و 180 شعبه برای جمع‌آوری آرا در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن قرار دارند.

اسماعیل نصرآبادی ادامه داد: حدود ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن هستند که از این تعداد حدود 19 هزار رای اولی هستند.

وی بیان کرد: تعداد نامزدهای نمایندگی حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ۳۳ نفرند که برای  کسب دو کرسی مجلس با هم رقابت دارند و حدود هشت هزار نفر از عوامل مختلف اجرایی و نظارت، کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: تحریکات نامزدها و حامیان آن‌ها به طور مرتب رصد می‌شود که در صورت مشاهده تخلفات با آن‌ها برخورد می‌گردد.

انتهای پیام

نظر شما