شناسهٔ خبر: 38379073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله سعودی ها به غرب یمن شماری کشته و زخمی به جا گذاشت

تهران- ایرنا- متجاوزان و مزدوران سعودی با ادامه نقض آتش بس و حملات توپخانه ای به استان الحدیده در غرب یمن، یک غیرنظامی را کشتند و پنج تن دیگر را زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المسیره، در حمله توپخانه ای متجاوزان و مزدوران سعودی به خانه ای در روستای الناصریه شهرستان التحیتا در استان الحدیده، یک زن حامله کشته و چهار تن دیگر از اعضای این خانواده از جمله دو کودک و یک زن زخمی شدند.

همچنین در حمله دیگری به این روستا، یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

روز پنجشنبه نیز بر اثر حمله متجاوزان و مزدوران به مناطق مسکونی در منطقه ۷  ژوئیه در الحدیده، یک زن کشته شد.

بامداد پنجشنبه نیز مزدوران سعودی ۲۳ راکت کاتیوشا و گلوله توپ به خانه ها و مزارع مردم در روستاهای الجربه علیا و الجربه سفلی و روستای المنقم واقع در شهرستان الدریهمی شلیک کردند.

روز گذشته محله الضبیانی واقع در منطقه مسکونی ۷ ژوئیه نیر هدف ۶ راکت قرار گرفت و خسارت هایی به مزارع  و داریی های عمومی وارد شد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی از جمله موضوع آتش‌بس در الحدیده و مبادله اسرای دو طرف دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌ها اجرا نشد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما