شناسهٔ خبر: 38378485 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی

افزوده شدن ارسال پیام RCS‌ به اپلیکیشن Your Phone به ویندوز 10

از زمان معرفی پیام RCS خیلی از شرکت ها من جمله گوگل (Google) به دنبال بهبود و گسترش این نوع پیام بودند. اخیرا شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation) هم اعلام کرده این قابلیت را به اپ Your Phone ویندوز ۱۰ اضافه می کند.

صاحب‌خبر -

از ماه آتی همزمان با آمدن گوشی های گلکسی S20 سامسونگ به بازار این گوشی قادر به ارسال پیغام های RCS به کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ خواهند بود. این پیشامد به لطف برنامه Your Phone مایکروسافت ممکن می شود. اپ Your Phone هنگام جفت شدن با برنامه پیام رسان سامسونگ میتواند متن های RCS را دریافت و ارسال کند.

اضافه شدن امکان پیام رسانی RCS به ویندوز به این معنی است که شما قادر خواهید بود از قابلیت هایی مثل چت زنده، ارسال و دریافت ایموجی، ارسال و دریافت داده و نمایشِ خوانده شدن پیغام به وسیله مخاطب با استفاده از کامپیوتر خویش استفاده کنید. البته این ها منوط بر این است که مخاطب شما هم دستگاهی دارای قابلیت RCS داشته باشد. به گفته ی روبرتو بژور کوئز از مسئولان مایکروسافت، این قابلیت یعنی ارسال و دریافت پیامهای RCS بین ویندوز و اندروید بار اول با گلکسی S20 شروع می شود.

بژور کوئز در توئیتی می نویسد:با افتخار اعلام می کنیم که ما با تیم پیام های سامسونگ مشارکت کرده ایم تا پشتیبانی پیام رسانی RCS را به Your Phone بیاوریم. باشروع عرضهی سری گلکسی S20، شما قادر به ارسال و دریافت متون RCS از رایانه شخصی خواهید بود, ولی اگر برنامه ی پیام کوتاه پیش فرض شما اَپ سامسونگ باشد!

این فرمان نشان می دهد این خصوصیت با سایر دستگاه های سامسونگ( و احتمالا دیگر گوشی های اندروید) در آینده کار خواهد کرد. این کار را میتوان بعنوان بخشی از همکاری رو به پیشرفت سامسونگ و مایکروسافت (Microsoft) مطرح کرد. قبلا هم شاهد بودیم که شرکت کره ای سامسونگ برنامه ی One Drive را به دستگاه های خود اضافه کرده بود و جدیدا در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ هم شاهد همکاری ایکس باکس و سامسونگ برای آوردن سرویس استریم بازی xCloud به گوشی های گلکسی بودیم.

در صورتیکه تصمیم خرید S20 را ندارید، میتوانید با استفاده از وب سرویس Google Messages پیام های RCS را به رایانه ی شخصی واصل کنید. درحال حاضر استفاده از RCS برای عموم کاربران آنقدر راحت نیست. تلاش هایی مثل اقدام مایکروسافت قدم کوچکی است که میتواند به بهبود این پلتفرم و آسان تر شدن استفاده از آن کمک کند.

نظر شما