شناسهٔ خبر: 38378289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با رییس جدید حشدشعبی آشنا شوید

ایسنا نوشت: جانشین شهید ابو مهدی المهندس روابط طولانی با شهید سردار قاسم سلیمانی داشته و به عنوان دستیار رئیس سازمان بدر عراق مأموریت‌های اطلاعاتی را برای این سازمان انجام داده است.

صاحب‌خبر -

سایت شبکه روسیا الیوم، هشام الهاشمی، کارشناس سیاسی عراقی در سخنانی درباره عبدالعزیز (ابو فدک) که در سمت رئیس ستاد حشد شعبی به جای شهید ابو مهدی المهندس تعیین شده است، گفت: عبدالعزیز المحمداوی (ابو فدک) که جانشین ابو مهدی المهندس شده است و به او "الخال" (دایی) نیز گفته می‌شود، روابط دیرینه‌ای با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه داشته و در سال ۱۹۸۳ نیز همکاری سازمانی با سازمان بدر عراق به ریاست هادی العامری داشته و به عنوان دستیار العامری مأموریت‌های اطلاعاتی را برای این سازمان انجام داده است.

وی افزود، المحمداوی در سال ۲۰۰۴ از تحویل سلاح سرباز زد و برای مقاومت در برابر آمریکایی‌ها گروه‌های ویژه‌ای را با حمایت مالی سازمان بدر تشکیل داد. وی در سال ۲۰۰۶ بار دیگر به همکاری با المهندس پرداخت و گروه‌های او با دفتر سردار سلیمانی در ارتباط بودند و در نهایت با استقبال عماد مغنیه، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ گردان‌های حزب‌الله عراق را به عنوان گروه‌های ویژه و کاملا مجهز و آموزش دیده برای نبرد با آمریکایی‌ها تشکیل داد.

الهاشی همچنین ادامه داد: رهبران شیعه و گروه‌های عراقی از تعیین عبدالعزیز المحمداوی به عنوان جانشین المهندس استقبال کرده‌اند، چراکه او یک مدیر خوب است و می‌تواند با همان توانمندی‌های المهندس حشد شعبی را رهبری کند. او همچنین روابط خوبی با کردها و اهل تسنن عراق دارد.

ابو علی البصری، جانشین معاون رئیس هیات حشد شعبی امروز (جمعه) گفت که هیات حشد شعبی نشستی را برگزار و در این نشست توافق کرد که عبدالعزیز (ابو فدک) در پست رئیس ستاد حشد شعبی به جای شهید ابو مهدی المهندس تعیین شود.

312 310

نظر شما