شناسهٔ خبر: 38376707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تجلی شور و شعور/ حضور حماسی مردم سرزمین آفتاب در پای صندوق های رای

حضور حماسی مردم سرزمین آفتاب در پای صندوق های رای مجلس مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان: اراک/ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی و مراحل رای گیری راس ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور در شعب اخذ رای این استان آغاز شد و از همان ساعات اولیه شاهد حضور گسترده مردم مومن و همیشه در صحنه استان برای شرکت در این کارزار سیاسی بودیم.

 

شور و نشاط و هیجان وصف ناپذیری در چهره مردم دیار آفتاب برای شرکت در این کارزار سیاسی به چشم می خورد بطوری که در برخی شعب اخذ رای مردم حتی قبل از اغاز ساعت رای گیری در آن مکان حضور داشته و در انتظار آغاز این حماسه سیاسی بودند.

 

مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک بار دیگر با حضور خود به رهبر انقلاب لبیک گفتند و آمدند تا ثابت کنند پایبند به انقلاب، ارزش های اسلامی، خون شهدا و ایثاری ایثارگران هستند و یکصدا اعلام کردند این انقلاب به راحتی به دست نیامده و ملت ایران تا آخرین قطره خون پای این انقلاب و ارزش های والای آن که بر گرفته از انقلاب امام حسین(ع) و قیام عاشورا است ایستادگی می کنند.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی در حال برگزاری است که دشمنان کوردل اسلام و انقلاب اسلامی از ماه ها پیش همچون سال ها و سنوات گذشته در صدد کمرنگ نشان دادن آن، توطئه افکنی و ایجاد مونع برای حضور مردم بودند و با راه اندازی جنگ های روانی و هشتک های در فضای مجازی مبنی بر «رای بی رای»، « من رای نمی دهم» و یا تحریم انتخابات سعی بر کمرنگ کردن حضور مردم داشتند و در این راه هزینه های کلانی را نیز صرف کردند.

 

اما از ساعات اولیه و با باز شدن شعب اخذ رای ما شاهد حضور گسترده مردم اعم از پیر و جوان و زن مردم بودیم که با در دست داشتن شناسنامه در این عرصه سیاسی شرکت کردند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان بدخواهان انقلاب زده و توطئه های آنان را نقش بر آب کردند.

 

بر همین اساس پای صحبت برخی از افراد می نشینیم و علت حضور آنان را در این انتخابات جویا می شویم.

 

 

سید احمد رفیعی جانبازی که با همسر و فرزند خود در این صحنه سیاسی حضور داشت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: حضور در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی وظیفه همه آحاد جامعه است چرا که این حضور نشان از بلوغ فکری و سیاسی و مشارکت در سرنوشت خود و آینده کشور است.

 

وی افزود: ما در این انتخابات شرکت کردیم تا به دشمنان ثابت کنیم که این انقلاب به راحتی به دست نیامده و به راحتی هم با حرفه های پوچ و بی اساس عده ای نادان از دست نمی رود و همه ملت ایران پایبند به انقلاب و ارزش های آن و پیرو ولایت فقیه هستند.

 

وی اضافه کرد: خون های زیادی برای این انقلاب و به ثمر نشستن آن به ناحق بر زمین ریخته شده و ما با حضور خود علاوه بر پاسداشت این بزرگ مردان اعلام می کنیم که ادامه دهنده راه امام و شهدای انقلاب، مدافع وطن، مدافع حرم، شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم و گوش به فرمان ولی امر خود از این انقلاب سیانت خواهیم کرد.

 

اسرا سادات رفیعی، فرزند این جانباز سرافراز نیز گفت: من کلاس پنجم هستم و هنوز به سن قانونی برای شرکت در انتخابات نرسیده ام اما همیشه با والدینم در همه برنامه های از جمله راهپیمایی ها و انتخابات شرکت می کنم و با حضور خودم به دشمنان می گویم که ما کودکان و نوجوانان ایرانی ادامه دهنده راه امام و شهدا و پدران خود هستیم که برای این انقلاب زحمت کشیده و جان خود را فدا کردند.

 

وی افزود: من دوست دارم زودتر به سن قانونی برسم و بتوانم با رای دادن در سرنوشت کشور سهیم باشم.

 

بانوی جوان اراکی که در شعبه اخذ رای حاضر بود در گفتگو با شبستان گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و بر ما واجب است که در این عرصه سیاسی حضور گسترده و مشارکت فعال داشته باشیم.

 

این بانوی اراکی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باید بدانند که ملت ایران به ارزش های خود پایبند هستند و با حضور خود طی این چهار دهه این مهم را ثابت کرده اند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زده اند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلمیانی گفت: این انقلاب با خون پاک این شهدا به ثمر نشسته است و همواره به راه خود با صلابت ادامه خواهد داد تا پرچم را به دست صاحب اصلیش برساند.

 

نوجوان اراکی که به همراه دوستانش برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت داشت، گفت: ما همه رای اولی هستیم و با حضور خود به دشمنان که ماه ها است برای کم رنگ نشان دادن این انتخابت تلاش می کنند می گویم که ما پیرو ولایت فقیه، آرامان های انقلاب و راه شهدا هستیم و در همه عرصه ها حضور خواهیم داشت.

 

 

علی محمدی افزود: این انتخابات اولین حضور ما در عرصه سیاسی و مشارکت در سرنوشت خود و آینده کشورمان است و امیدواریم با انتخاب افراد اصلح بتوانیم گام مثبتی در خود و کشور برداریم.

 

دیگر همراه این دانش آموز گفت: ما همانطور که در سرمای راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتیم و سیلی محکمی بر دهان دشمنان که می گفتند حضور مردم کمک رنگ است زدیم امروز هم شرکت کردیم مهر تایید دیگری بر انقلاب اسلامی رده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان.

 

این جوان اراکی افزود: رهبر معظم انقلاب ما جوانان را آینده سازان این مرز و بوم می دانند و ما نیز باید از همین امروز در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی حضور فعال داشته و با تلاش کوشش ایران اسلامی را به قله های رفیع موفقیت و پیروزی برسانیم.

 

آوا سورانه بانوی اراکی گفت: ما در پای صندوق های رای حاضر شدیم تا اتحادمان را یکبار دیگر به دشمنان داخلی و خارجی نشان دهیم.

 

وی افزود: با انتخاب فرد اصلح برای رقم زدن آینده درخشان ایران اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران رای می دهیم.

 

یک میلیون 78 هزار و 368 نفر واجد شرایط در استان مرکزی

 

اکرمی گفت: یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۸ نفر از جمعیت استان مرکزی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای هستند.

 

 

«بهروز اکرمی»، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی نیز با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۸ نفر از جمعیت استان مرکزی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای هستند به خبرنگار شبستان در اراک گفن: از این تعداد ۴۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر آنان در اراک، ۱۲ هزار و ۸۶۴ نفر کمیجان، ۲۰ هزار و ۱۷۹ نفر تفرش، ۸۱ هزار و ۳۸۳ نفر خمین و ۴۰ هزار و ۵۳۲ نفر از شهرستان خنداب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور می‌ یابند.

 

وی افزود:  در این دوره از انتخابات مجلس در مجموع  یک‌ هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی پیش بینی شده که ۶۹۱ شعبه ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار است.

 

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: ۵۸۹ شعبه اخذ رای در  مناطق شهری مستقر و ۴۳۱ شعبه نیز روستایی است و تمامی ملزومات و مایحتاج اجرایی و پشتیبانی برای آن‌ها تدارک شده که یک شعبه اخذ رای ویژه  اقلیت‌های دینی نیز استان در اراک تدارک شده است.

 

 

پایان پیام/ 177

نظر شما