شناسهٔ خبر: 38376608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روز انتخاب/

دری نجف آبادی: منتخبان مردم کمر همت برای خدمت را محکم ببندند

یاسین یوسف پور

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه نمایندگانی که انتخاب می شوند باید برای خدمت رسانی کمر همت را محکم ببندند، گفت: من معتقدم اگر مجلس آینده بتواند برای رفع مشکل بیکاری و تامین اشتغال سالم و مولد اقدامی انجام دهد، موفق بوده است.

صاحب‌خبر -

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک، بر لزوم رعایت اصل تقوا در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، دنیوی، اخروی و... تاکید کرد و افزود: تقوا چون هوای سالمی است که هر انسانی برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد و در نبود آن به مشکلات اساسی برمی خورد. روابط اجتماعی انسان ها باید بر پایه اصل تقوا، توحید و ولایت باشد، نه بر اساس حقه و نیرنگ‌؛ چرا که در دین اسلام روابط بر اساس تقوا و اصول الهی بنا شده و با فساد و خیانت همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: هر رابطه ای بر اساس فساد باشد در واقع خیانت است و موجب ضرر و زیان بسیار می شود. این تقوا منحصر به فرد نیست و باید در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... مورد توجه قرار بگیرد. تقوا چون طنابی است که هرچه بیشتر شود بر تنومندی آن افزوده می شود و پایه های آن به مرور زمان قوی تر می شوند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: روابط و رفت و آمدهای ما باید وظیفه مندانه و تکلیف مدارانه باشند، نه اینکه برای گرفتن پست و مقام های دنیوی باشند. مجلس شورای اسلامی نیز باید چنین رابطه ای با مردم داشته باشد و اصول الهی را همواره سر لوحه امور خود قرار دهد.

وی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مردم باید در پای صندوق های رای حضوری جانانه، آگاهانه و خداپسندانه داشته باشند؛ چرا که حضور پرشکوه مردم دشمنان را مأیوس و دوستان را به آینده امیدوار می کند. رای مردم در صحنه انتخابات، رای به نظام و جمهوری اسلامی ایران است و وفاداری مردم را به خون شهدا علی الخصوص سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات امنیت ملی را تامین می کند، تصریح کرد: عده ای در آمریکا و اسرائیل و سایر نقاط دنیا برای ملت ایران خواب های آشفته می بینند و دست به تبلیغات سوء علیه ایران اسلامی زده اند که مطمئنا ملت ایران با حضور پررنگ خود در پای صندوق های رای قدرت و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

خطیب جمعه اراک خاطر نشان کرد: همان طور که آدم زنده برای ادامه زندگی اش به وکیل و وصی نیازی ندارد، ملت ما هم خودشان سرنوشت شان را رقم خواهند زد و اجازه هیچ دخالتی را به دیگران در امور کشورشان نمی دهند. اگرچه ممکن است گاها نتیجه انتخابات صد در صد مورد قبول همگان نباشد، اما باید این را هم در نظر داشت که انتخاب امری نسبی است و هیچ گاه مطلق کامل نبوده است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه کسانی که برای مجلس یازدهم انتخاب می شوند باید در برابر مسئولیت خود احساس وظیفه کنند، گفت: کسانی که رای نمی آورند می توانند در آینده در سنگر دیگری به انقلاب اسلامی خدمت کنند و خود را برای دور بعدی انتخابات آماده کنند. نمایندگانی که انتخاب می شوند نباید با وعده های دروغ و پوشالی خود را خانه خراب کنند و امورات خود را با گفته های ناصحیح پیش ببرند.

وی افزود: همانطور که در هفته های گذشته گفته ام، انتظار دارم مردم استان مرکزی در این انتخابات حضور 85 درصدی از خود به جای بگذارند که امیدوارم مردم با حضور خود روی من را زمین نیندازند. همه مردم استان مرکزی باید در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند و با حضور آگاهانه و تاثیرگذار خود در آینده کشورشان نقش آفرینی کنند. انتخاب شخص مورد نظر در اینجا مسئله دوم است و آنچه اصل موضوع است و از اهمیت زیادی برخوردار است، حضور مردم در پای صندوق های رای است.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه انتخابات چون خاری در چشم دشمنان، منافقان و همه دیوانگان عالم است، تاکید کرد: ما باید با حضور خود در انتخابات نشان دهیم که مردمی عاقل هستیم و می توانیم آنطور که می خواهیم برای خود و کشورمان تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم باید برای خدمت رسانی کمر همت خود را سفت ببندند. من معتقدم اگر مجلس آینده بتواند برای رفع مشکل بیکاری و تامین اشتغال سالم و مولد اقدامی انجام دهد، موفق بوده است.

وی در ادامه به فرا رسیدن ماه رجب، ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) و سالروز شهادت امام علی النقی (ع) در هفته آینده اشاره کرد و گفت: مردم از هم اکنون باید خود را برای استقبال از این ماه پربرکت آماده کنند، چرا که این ماه، ماه عاشقان راه خداست و زمانی است که با شب زنده داری و سحرخیزی آدمی می‌تواند به درجات والایی نزد خدای خود برسد.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین با اشاره به موضوع بیماری کرونا، بیان کرد: رعایت اصول بهداشتی و حداقل های ممکن بهداشتی کمترین کاری است که مردم باید در راستای مقابله با این بیماری انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما