شناسهٔ خبر: 38376245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جشن ملی/ گزارش آنا از حضور حماسی مردم در حسینیه ارشاد؛

صف طولانی تهرانی‌ها برای مشارکت در «جشن ملی»/ جوانانی که به عشق امنیت و حاج قاسم آمدند

مردم تهران در حالی امروز در حوزه‌های انتخابیه صف کشیده‌اند که بمباران خبری و جنگ رسانه‌ای دشمن در این چند روز اخیر بی‌وقفه ادامه داشت، ولی تهرانی‌ها قصد دارند امروز جشن ملی دیگری ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون از ساعت هشت صبح امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است. حسینیه ارشاد از شعب اخذ رأی مشهور تهران است که مردم و برخی سیاسیون به صورت سنتی برای دادن رأی به اینجا مراجعه می‌کنند.

امروز هم حسینیه ارشاد مانند انتخابات گذشته شاهد استقبال مردم و حضورشان برای رأی دادن است. شلوغی این شعبه انتخابیه چشمگیر بوده و کار را برای عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران سخت کرده است. استقبال رسانه‌های خارجی از پوشش لحظه به لحظه انتخابات نشان از اهمیت این مشارکت و سهم آن برای آینده کشور است.

افراد با سلایق و پوشش‌های مختلف پای صندوق حاضر می‌شوند و هرچند در ظاهر و پوشش تفاوت چشمگیری دارند، همگی بر یک باورند که حضور در انتخابات وظیفه شهروندی و نشان‌دهنده غیرت ایرانی است. دختر جوانی خود را با ویلچر پای صندوق رسانده که از ناحیه دست هم ناتوان است. او افتخار خود می‌داند که در این کار ملی شرکت کرده است.

این دختر جوان که به گفته خودش دومین حضورش در عرصه انتخابات کشور است، رأی خود را به سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد. پیرزنی هم در جمعیت حاضر پای صندوق بود که گفت: برای سرفرازی و عزت کشورم آمده‌ام تا رأی بدهم.

این پیرزن که شاخه گل رزی هم در دست داشت گفته که می‌خواهم به اندازه یک رأی گره از کار کشورم باز کنم. کشورهای زیادی را گشته‌ام و به‌یقین می‌گویم هیچ کجا ایران خودمان نمی‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در تهران

یک جوان رأی اولی دلیل حضورش در پای صندوق رأی را علاقه فراوان به کشورش عنوان کرد و گفت: مسیر آینده خودم را روشن می‌بینم و با این رأی این مسیر را بازتر می‌کنم. دوستش هم که در کنارش ایستاده بود، عشق سردار سلیمانی را دلیل حضورش پای صندوق رأی عنوان کرد و گفت: برای امنیت کشورم تا پرچم ایران همیشه در اهتزاز باشد، امروز روز اقتدار ایران است.

برخی مردم با دسته‌های گل رز قرمز وارد حسینیه ارشاد می‌شوند و به یکدیگر گل می‌دهند. جمعیت حاضر در صحن حسینیه ارشاد لحظه به لحظه حجیم‌تر و فشرده‌تر می‌شود. اکثر سیاسیونی که به حسینیه ارشاد آمده‌اند از جناح اصلاح‌طلبان هستند. آنان در گفتگو با خبرنگاران این‌طور وانمود می‌کنند که انتخابات را واگذار کرده‌اند. صحبت‌های اصلاح‌طلبان حاضر در حسینیه ارشاد کماکان مانند اظهارنظرهای پیشین آنان با لحن معترضانه است.

پیرمرد دیگری در صف رأی‌‌دهندگان است که وقتی از او سؤال می‌کنم برای چه رأی می‌دهی، بغض گلویش را می‌گیرد و اشکش جاری می‌شود. می‌گوید به عشق کشورم آمدم و با چشم گریان از کاندیداهایی که می‌خواهند وارد مجلس شوند خواهش می‌کند فقط برای مردم کار کنند. مرد دیگری که کنار او ایستاده، کمی شاکی است. انگشتش را نشان می‌دهد به نشانه اینکه رأی داده و خطاب به نمایندگان می‌گوید: مشکلات مردم را حل کنید. فقط به فکر خودتان نباشید. مردم در سختی هستند و اگر امروز اینجا حاضر شده‌اند به عشق سردار سلیمانی و رهبر معظم انقلاب است. این مرد می‌گوید: هنوز دلم از داغ سردار خون است و هنوز نام سردار سلیمانی اشکم را روان می‌کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در تهران

برخی رأی‌‌دهندگان با در دست داشتن عکس‌هایی از سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری وارد حسینه ارشاد می‌شوند با این نشانه که به عشق کشور آمده‌اند. بی‌صدا رأی‌شان را به صندوق می‌اندازند و از در دیگر خارج می‌شوند. بنا بر اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوره اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان تا ساعت پنج بعدازظهر در شعب اخذ رأی ادامه دارد که این زمان قابل تمدید است.

انتهای پیام/4034/پ

نظر شما