شناسهٔ خبر: 38374908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آخرین نقشه جغرافیایی کرونا در جهان / ایران هم اضافه شد (عکس)

76 هزار و 738 نفر در سراسر جهان مبتلا به ویروس کرونا شده اند که البته این آمار هر روز نسبت به روز قبل بالاتر می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت worldometers، تا این لحظه دو هزار و 247 فرد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. 18 هزار و 580 نفر نیز از بلای ویروس کرونا جان به در برده اند و بهبودی کامل به دست آورده اند. از 76 هزار و 738 نفری که در کل جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند حدود 12 هزار و 65 نفر وضعیتی وخیم دارند و 43 هزار و 846 نفر نیز در وضعیت متوسط و میانه به سر می برند.

کشور چین که مهد این ویروس خطرناک و مسری است بیشترین آمار مربوط به ابتلا را دارد به این ترتیب که 75 هزار و 465 نفر مبتلا شده‎اند. تا به حال 2 هزار و 236 نفر نیز در این کشور جان خود را از دست داده اند.

بعد از ژاپن یک کشتی تفریحی رکورددار ابتلا به ویروس است. این کشتی تفریحی که دیاموند پرنسس نام دارد اجازه ورود به خشکی و تخلیه مسافران را ندارد. 634 نفر در این کشتی مبتلا به ویروس کرونا هستند که 2 نفر از آنها جان باخته اند. بعد از این کشتی، کشور کره جنوبی از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در رده سوم قرار دارد. در مجموع 156 نفر در این کشور مبتلا به کرونا هستند که از این تعداد 2 نفر جان خود را از دست داده اند. ژاپن با 97 مورد و یک مورد منجر به فوت و کشور سنگاپور با 85 مورد در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

در این جدول از همین دو روز پیش ایران هم وارد شده است. 5 نفر در ایران مبتلا به ویروس کرونا شده اند که از این تعداد 2 نفر جان خود را از دست داده اند.

نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کل جهان 2 درصد است.

تا این لحظه مورد ابتلا به کرونا در 30 کشور جهان ثبت شده است.

***

سایت نیویورک تایمز نیز در گزارشی به انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان پرداخته است.

این نقشه پراکندگی ویروس در سراسر جهان را نشان می دهد. ایران نیز به تازگی وارد این نقشه شده است.

نقشه دقیق تر از انتشار ویروس کرونا در چین و کشورهای اطرافش:

نظر شما